دیدار رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت با «شیخ المعاونین» در قم

سرهنگ «صفرعلی براتلو»، عصر روز گذشته (یک‌شنبه) با «حاج محمد عرب»، مبارز پیشکسوت انقلاب ملقب به «شیخ المعاونین» در قم دیدار کرد.
کد خبر: ۲۵۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ - 14August 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سرهنگ «صفرعلی براتلو» رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه برنامه‌های حضور خود در قم، عصر روز گذشته (یک‌شنبه) در منزل حاج «محمد عرب»، مبارز دوران انقلاب و یکی از کارگزاران وزارت امور خارجه در سال‌های گذشته، دیدار کرد.

محمد عرب در سال 1314 در شمیران متولد و در حال حاضر مشاور عالی استاندار قم است.

وی در دیدار با مقام معظم رهبری، لقب «شیخ المعاونین» را از ایشان گرفت و به این لقب شهرت یافت، تا اینکه کتاب تاریخ شفاهی نامبرده نیز تحت عنوان «شیخ المعاونین ما کجاست» تدوین و منتشر شد.

 رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت با «شیخ المعاونین» در قم دیدار کرد

کتاب «شیخ المعاونین ما کجاست» شامل زندگی‌نامه و مجموعه خاطرات «محمد عرب» پیش از انقلاب و بعد از آن و نیز فعالیت‌های سیاسی و مبارزاتی وی و همچنین مقامات و سمت‌هایی وی است.

محمد عرب که سالیان متمادی با رژیم شاه مبارزه کرده و پس از پیروزی انقلاب در وزارت خارجه مصدر خدمات زیادی بوده است، گفته‌ها و شنیده‌هایی از چگونگی جریان امور در وزارت‌خانه و کنسولگری‌های ایران در خارج کشور و نیز سایر وقایع مرتبط با زندگی ایشان دارد که می‌تواند گوشه‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی را روشن کند.

دانشجوی شهید «حسن عرب» فرزند حاج محمد عرب است که در سال 1367 در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

«حسین عرب» دیگر فرزند این خانواده نیز از جانبازان دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار