روز «مقاومت اسلامی» یادی از تلاش مبارزان راه حق در جنگ 33 روزه است

روز «مقاومت اسلامی» روز مردم زجر کشیده و ستم‌دیده‌ای است که در برابر تجاوز همه‌جانبه و غیرانسانی رژیم اشغالگر قدس، تا پای جان ایستادگی و طی نبردی 33 روزه، نقشه‌های دشمن متجاوز و سلطه‌گر را نقش برآب کردند.
کد خبر: ۲۵۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ - 14August 2017

روز «مقاومت اسلامی»، یادی از تلاش مبارزان راه حق در جنگ 33 روزه است

گروه استان‌های دفاع پرس: شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به مناسبت پیروزی حزب الله لبنان در برایر ارتش ريیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه، 23 مردادماه را روز «مقاومت اسلامی» نام‌گذاری کرد تا بیش و پیش از هر چیزی، تجلیل از واژه مقدس «مقاومت» را برای همیشه ماندگار و جاویدان کند.

مقاومتی که ریشه در اعتقادات اسلامی مردم جنوب لبنان و معطوف به اراده پولادین آنان است. مردمی جنگ زده، محروم و زجر کشیده که در برابر تجاوز همه جانبه و غیرانسانی رژیم اشغالگر قدس، تا پای جان ایستادگی و طی نبردی 33 روزه، نقشه‌های دشمن متجاوز و سلطه‌طلب را نقش برآب کردند.

واقعیت این است که رژیم اشغالگر قدس تاکنون با جنگ و ترور توانسته موقعیت خود را حفظ کند و هرگاه که با سخن حق، معقول و قانونی مواجه شده، دست به راه‌اندازی جنگ و ترور زده که نمونه اخیر آن، تجاوز به جنوب لبنان و بروز جنگ سی و سه روزه است.

اگرچه، بانگ رسوایی و بی‌اعتباری رژیم نامشروع اسرائیل طی سال‌های سال نواخته شده و به عبارتی دیگر، هویت آن نیز مقارن با تجاوز و ترور (در سطح جهانی) شده است، اما تمام این‌ها، باعث نشدکه مردم جنوب لبنان به رهبری جنبش حزب الله از رویارویی و مقابله با این دشمن متجاوز و خودسر، بپرهیزند و عقب‌نشینی کنند.

«سیدحسن نصرالله» که رهبری جنبش مردمی و محبوب حزب‌الله را برعهده دارد، با شجاعت و درایت تمام، اراده مردم مبارز لبنان را علیه خصم متجاوز، بسیج و معطوف کرد.

مردم لبنان در نبردی 33 روزه، ارتش رژیم اشغالگر قدس را به خاک سیاه مذلت نشاندند و بار دیگر، واژه مقاومت را برای محرومان و ستم‌دیدگان جهان معنا کردند و به همه یادآور شدند که مقاومت، سلاحی است که صلاح در پی دارد و به سخن دیگر، صلاح کار در برابر دشمن متجاوزی مانند رژیم نابه‌کار اسرائیل، سلاح و مقاومت است و در غیر این صورت، باید که ذلت و خواری و حکم صادره از سوی متجاوز را پذیرفت.

چنین است که مردم مقاوم، شریف و وفادار ایران، با اطلاع از خبر پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه، به طور یکپارچه فریاد بلند شادی و شادمانی سر می‌دهند و هنرمندان‌شان نیز فیلم سینمایی «سی و سه روز» را به روی پرده سینماهای ایران و لبنان می‌فرستند و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 23 مردادماه را به نام روز مقاومت اسلامی، تصویب می‌کند.

انتهای پیام/191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار