بازیان در نشست خبری عنوان کرد؛

ساماندهی مسکن مددجویان با همکاری گروه‌های جهادی/ رشد 7 برابری بودجه مسکن

مدیرکل دفتر تأمین مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد امسال شعار خود را ساماندهی مسکن مددجویان با همکاری گروه‌های جهادی انتخاب و این کار را به صورت کیفی و پرحجم آغاز کرده است.
کد خبر: ۲۵۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ - 14August 2017
ساماندهی مسکن مددجویان با همکاری گروه‌های جهادی/ رشد 7 برابری بودجه مسکن
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «ابراهیم بازیان» مدیرکل دفتر تأمین مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: کمیته امداد امسال شعار خود را ساماندهی مسکن مددجویان با همکاری گروه‌های جهادی انتخاب و این کار را به صورت کیفی و پرحجم آغاز کرده است.

وی ادامه داد: ساماندهی مسکن مددجویان یک امر ضروری و فوری است و با این‌ کار می‌توانیم کمیته امداد را در حوزه توانمندسازی چند گام جلو ببریم.

بازیان عنوان کرد: عامل مسکن یکی از مواردی است که می‌تواند خیلی از هزینه‌های مددجویان تحت پوشش را کاهش دهد و آن‌ها در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تقویت کند.

وی خاطرنشان کرد: امسال بودجه تخصیص داده شده در حوزه مسکن 7 برابر رشد داشته و به 733 میلیارد تومان رسیده است و امکان افزایش این رقم تا 800 میلیارد تومان نیز وجود دارد.
 
بازیان بیان داشت: در حال حاضر 38 هزار مددجو کمیته امداد، اجاره نشین هستند که از طریق ودیعه باید حل شود.
 
وی با اشاره به برنامه ششم توسعه بیان داشت: یکی از اولویت‌های کمیته امداد در این رابطه مسکن مددجویان است و امسال مقرر است 75 نوع خدمت به مددجویان ارائه شود که از این تعداد، 45 خدمت در حوزه تعمیرات، بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌ها است.
 
مدیرکل دفتر تأمین مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: خرید و احداث 17 هزار واحد مسکن شهری در برنامه کاری کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد که اعتبار 7 هزار واحد مسکونی از بخش‌های خدمات بلاعوض صورت خواهد گرفت.
 
وی افزود: برای‌ اولین بار موضوع خرید مسکن شهری در دستور کار کمیته قرار گرفته است. همچنین صندوق ولایت 200 میلیارد تومان برای تامین اعتبار این کار در نظر گرفته است. در این رابطه 20 میلیون وام قرض الحسنه و 7 میلیون کمک بلاعوض به مددجویان داده خواهد شد.
 
بازیان گفت: کمیته امداد به شرط تامین زمین توسط مسئولان در شهرها خانه می‌سازد و طی سفرهای استانی رییس کمیته امداد تفاهم‌نامه‌هایی با استانداران در این رابطه به امضا رسیده است. همچنین کمیته امداد این آمادگی را دارد تا مددجویانی که قصد مهاجرت به روستا (مهاجرت معکوس) دارند در ساخت مسکن به آنان کمک کند.
 
وی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه دولت یازدهم در حوزه مسکن بر خلاف آنچه گفته می‌شود، نتوانسته کار کند و با کاهش 6 درصدی ساخت مسکن مواجه بوده‌ایم و امیدواریم در دولت دوازدهم جبران شود.
 
بازیان گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید 200 هزار مسکن روستایی و 150 هزار مسکن برای اقشار کم درآمد در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت ساخته شود که متاسفانه به دلیل عدم همکاری بانک‌ها و دولت این امر متوقف شده است.
 
مدیرکل دفتر تأمین مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص خرید مسکن مهر برای مددجویان گقت: بخشی از مطالبات کمیته امداد از دولت از محل خرید مسکن مهر فاقد متقاضی است.
 
وی خاطرنشان کرد: در حوزه بهسازی و نوسازی مسکن، 30 درصد از کمک‌های دولتی و 70 درصد از اعتبارات کمیته امداد، کمک‌های مردمی و خیرین استفاده می‌شود.
 
بازیان در رابطه با همکاری کمیته امداد با سپاه گفت: با همکاری‌های صورت گرفته‌ خوشبختانه سال گذشته 5 هزار واحد مسکونی توسط سپاه در 7 منطقه از مناطق محروم ساخته و تحول مددجویان داده شد؛ و این همکاری‌ها ادامه خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: از مجموعه مددجویان فاقد مسکن 35 درصد روستایی و 65 درصد شهری هستند.
 
بازیان در پایان به طرح‌ اورژانسی مسکن مددجویان هم‌ اشاره کرد و گفت: در این طرح مددجویانی که به صورت اورژانسی نیاز به مسکن داشته باشند به صورت موقت اسکان داده می‌شوند که برای این طرح 250 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. 
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار