به بهانه سالروز بازگشت آزادگان؛

آزادگان اقلیت مذهبی تجلیل می‌شوند

همزمان با سالروز ورود غرورآفرین اولین گروه آزادگان دفاع مقدس به میهن، مجلس پاسداشتی با حضور سعید اوحدی‌ آزاده و رئیس سابق سازمان حج و زیارت، در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۵۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ - 14August 2017
تجلیل از یوسفان بازگشته به کنعان (آزادگان اقلیت مذهبی) در گلستانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، با آغاز تجاوز عراق به ایران، هزاران نفر از مردم ایران، نظامی و بسیجی راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند. در طول جنگ تحمیلی در کنار پیروزی های رزمندگان اسلام که در نهایت منجر به عقب راندن رژیم بعث از سرزمین عزیزمان شد، 45 هزار نفر از رزمندگان اسلام به اسارت نظامیان بعثی درآمدند.

اسرای انقلابی ایران با تفکر و دلسوزی، توانستند انقلابی ماندن و امید را برای ما معنا کنند و صبوری را به ما یاد دهند. این اسیران که دلی بزرگتر از اقیانوس داشتند، از دنیا بریدند و تسلیم رضای خداوند شدند و لقب آزاده گرفتند تا نهایتا نیمه تابستان 69  سال با رایزنی های نظامی میان ایران و عراق، رزمندگان سلحشور ایران اسلامی از چنگال اسارت رژیم بعثی، آزاد شده و به میهن اسلامی بازگشتند.

رهبر معظم انقلاب خطاب به آزادگان عزیز فرمودند: «مساله اسارت طولانی فرزندان این ملت، به نوبه خود امتحان دیگری بود که ملت ما با موفقیت آن را به انجام رسانده و اسرای ما همانند ملت ایران از خود آزادمردی نشان دادند و سرانجام با موفقیت و سرافرازی به وطن بازگشتند. شما در دوران اسارت شرایط سختی را گذراندید، اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملت خود در برابر دشمن شدید.»

همزمان با سالروز این اتفاق بزرگ و بازگشت پرستورهای مهاجر دفاع مقدس به کشور، فرهنگسرای گلستان با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران، در نظر دارد از آزادگان سرافزار کشور تجلیل به‌عمل آورد.

این مراسم پنجشنبه 26 مرداد ماه ساعت 8 صبح در فرهنگسرای گلستان و با سخنرانی سعید اوحدی آزاده و رئیس سابق سازمان حج و زیارت  برگزار می‌شود.
 
همچنین پخش مستندی از شهید محسن حججی و مستندی از ورود آزادگان به کشور با روایتگری حاج رسول ملایری از دیگر بخش های این برنامه است. همچنین در این مراسم از آزادگان اقلیت مذهبی، آوانس عزیزیان، سارو یعقوبیان، سینک وارتانیان و باگرات کشیش آبنوسی تجلیل خواهد شد.

علاقه‌مندان به بهره‌گیری از این برنامه می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند، یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 77815173 تماس بگیرند.
 
انتهای پیام/ 112
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار