من انقلابی‌ام (47)/ امام جمعه سنندج در گفت‌وگو با دفاع پرس:

علمای کردستان همراه نیروهای سپاه بودند/ راهیان نور به صمیمیت شیعه و سنی کمک کرده است

ماموستا عبدالرحمن خدایی با اشاره به نقش علمای اهل سنت کشورمان در همراهی با انقلاب اسلامی گفت:‌ علمای کردستان همراه نیروهای سپاه بودند.
کد خبر: ۲۵۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ - 14August 2017
علمای کردستان همراه نیروهای سپاه بودند/ راهیان نور به صمیمیت شیعه و سنی کمک کرده است

«ماموستا عبدالرحمن خدایی» امام جمعه شهر سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور غرب و شمال غرب، با اشاره به نقش علمای اهل سنت در دفاع مقدس، اظهار داشت:‌ بنده در ابتدای انقلاب حضور داشتم و انصافاً علمای اهل سنت از فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران استقبال و انقلاب را حمایت کردند و در میان مردم در شرایطی که ضد انقلاب تبلیغ می‌کردند با سپاه همکاری داشتند. اکثر قریب به اتفاق علما با نیروهای سپاه همکاری و در میان مردم تبلیغ می‌کردند که ما مسلمان هستیم و باید انقلاب را حمایت کنیم.

وی با ذکر خاطره‌ای گفت: من در شهر بانه وقتی شهید قاسم نصراللهی فرمانده سپاه بانه بود با ایشان همسایه بودم و در کنار ایشان به سرکشی گردان‌های رزمنده می‌پرداختیم و در حد توان در خدمت برادران سپاه بودیم. پایگاهی در نوار مرزی بود و ما مامور شدیم تا از این مناطق بازدید کنیم. ایشان شخصیتی مردمی و خوب بود. با وجود تبلیغات گسترده گروهک‌ها ایشان به حدی با مردم مهربان بود که مردم با ایشان مانوس بودند.

ماموستا خدایی درباره نقش راهیان نور در ایجاد اتحاد بین شیعه و سنی بیان کرد: وقتی در بانه حرکت راهیان نور را مشاهده می کردیم وضعیت را خوب دیدیم. اکثر روستاها و شهرهای منطقه کردستان از اقشار روحانیون، کسبه و پیشمرگان کُرد، شهدای زیادی تقدیم کرده‌اند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: گاهی که در جاده حضور داشتیم و مشکلی ایجاد می‌شد، مردم کردستان با الفت و لطف به شیعیان نگاه کرده و آن‌ها را برادر نسبی می‌دانند.

وی افزود: مردم با محبت پشتیبان زائرین راهیان نور هستند و مراقبت می‌کنند تا هیچ آسیبی متوجه زائرین نباشد. پیش از انقلاب وقتی قصد داشتیم به تبریز مسافرت کنیم می‎‌بایست لباس آن مناطق را تهیه می‌کردیم اما امروز مساله به گونه‌ای شده که مردم کردستان به راحتی با لباس کُردی به مناطق مختلف کشور مسافرت می‌کنند.

ماموستا خدایی ادامه داد: یکی از زائرین وقتی برای ما از مردم کردستان صحبت می‌کرد گفت پیش از انقلاب وضعیت کردستان را بد می‌دانستیم اما انقلاب باعث شده که وقتی به کردستان می‌آییم صمیمیت را احساس می‌کنیم.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار