عضو کمیته اعزامی به میرزاولنگ:

ماجرای سلاخی و گروگان‌گیری زنان و دختران شیعه در «میرزاولنگ» کذب است/ حتی یک نفر هم نزد طالبان اسیر نیست

رهبر حزب اقتدار افغانستان پس از دیدار با آوارگان میرزاولنگ گفت: حتی یک مورد اسارت و گروگان‌گیری به‌ویژه در مورد زنان و دختران واقعیت ندارد و حتی یک نفر هم نزد گروه طالبان اسیر نیست.
کد خبر: ۲۵۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ - 14August 2017
ماجرای سلاخی و گروگان‌گیری زنان و دختران شیعه در «میرزاولنگ» کذب است/ حتی یک نفر هم نزد طالبان اسیر نیستبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «شیخ سلمان» فعال سیاسی و عالم شیعه در شمال افغانستان پس از دیدار با آوارگان منطقه میرزاولنگ گفت: منطقه میرزاولنگ دورافتاده و صعب‌العبور است و در سال‌های اخیر به‌دلیل عدم کمک دولت، نیروهای خیزش مردمی امنیت منطقه را تامین می‌کنند.

وی در ادامه افزود: من به ولایت سرپل رفته بودم و در نزدیکی‌های شهرستان صیاد که در نزدیکی دره «میرزاولنگ» قرار دارد با خانواده افراد خارج‌شده از این منطقه صحبت کردم. در میان کشته‌شدگان افراد غیرنظامی نیز حضور داشتند اما تعدادی از کشته‌شده‌ها مربوط به افرادی است که از شهر محافظت می‌کردند. آماری که تا کنون داریم نشان می‌دهد مجموع افراد به شهادت رسیده حدود 50 نفر است.

شیخ سلمان در ادامه با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر اسارت و گروگان‌گیری زنان و دختران و مردم منطقه میرزاولنگ گفت: حتی یک مورد اسارت و گروگان‌گیری به ویژه در مورد زنان و دختران واقعیت ندارد. در مورد اینکه اکنون فردی نزد افراد گروه طالبان اسیر یا گروگان بوده باشد حتی یک مورد هم پیدا نکردیم. با خانواده‌ها هم که صحبت شد می‌گفتند چنین چیزی واقعیت ندارد و آنچه رسانه‌ها گفتند موضوعی خارج از واقعیت بوده است. موضوع از کوه پرتاب کردن، سلاخی و تیرباران نیز صحت ندارد.

این عالم شیعه اظهار داشت: اکنون نیز مردم شیعه منطقه میرزاولنگ در خانه برادران اهل سنت در شهرستان‌های همجوار ساکن شده‌اند.

شیخ سلمان در مورد تخریب مساجد و حسینیه‌ها توسط گروه طالبان در میرزاولنگ گفت: تا زمانی که مردم د رمنطقه حضور داشتند چنین حادثه ای رخ نداده است و بعید می‌دانیم بعد از آن نیز چنین موضوعی حادث شده باشد زیرا آن را کسی تایید نمی‌کند.

رهبر حزب اقتدار افغانستان افزود: منطقه میرزاولنگ منطقه‌ای مشترک برای زندگی شیعیان و اهل تسنن است و تا کنون نیز هیچ‌گونه اختلافی میان آنها نبوده است. اینکه بگوییم طالبان دشمن شیعه استف نه این قضیه درست نیست.

وی در رابطه با سهل‌انگاری دولت افغانستان در حفاظت از منطقه میرزاولنگ اظهار داشت: از سوی مقامات دولتی کمی سهل‌انگاری صورت گرفته و امکانات و تجهیزات و نیرو به موقع به منطقه فرستاده نشده و تنها تعدادی پلیس محلی از سوی دولت به این منطقه اعزام شده که نیاز مردم را مرتفع نکرده است.

شیخ سلمان در پایان اظهار داشت: اکنون هیچ فرد یا خانواده ای در میرزاولنگ حضور نداشته و هیچ کس نیز در نزد گروه طالبان اسیر نمی‌باشد.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها