چهارشنبه 25 مردادماه صورت می‌گیرد؛

جلسه نقد و بررسی کتاب شعر «چلچلا» در سوادکوه

جلسه نقد و بررسی کتاب شعر «چلچلا» چهارشنبه 25 مردادماه در سوادکوه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۵۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ - 14August 2017

جلسه نقد و بررسی کتاب شعر «چلچلا» در سوادکوهبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، جلسه نقد و بررسی کتاب شعر «چلچلا» چهارشنبه 25 مردادماه از ساعت 17 الی 19 در کتابخانه عمومی شهر شیرگاه سوادکوه برگزار می‌شود.

کتاب شعر «چلچلا» شامل مجموعه اشعار دفاع مقدس شاعران استان مازندران است که به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در 249 صفحه توسط انتشارات «سرو سرخ» وابسته به این اداره کل منتشر شد.

اشعار این کتاب که به زبان تبری و با ترجمه فارسی می‌باشد در چهار موضوع دفاع مقدس، عاشورایی، شبیخون فرهنگی و مقاومت ملل و بیداری اسلامی توسط شاعران تبری‌سرای این استان به چاپ رسیده است.

«چلچلا» به کوشش «ذبیح‌الله ذبیحی ولوکشی» و «سید محمد صادقی سنگدهی» برای نخستین‌بار در زمستان 1395 در 3 هزار نسخه توسط اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران و با حمایت سپاه کربلای استان به چاپ رسید.

مجموعه شعر «چلچلا» منتخبی از آثار برگزیده شاعران مازندرانی جشنواره شعر اشک انار از سال 1388 تا سال 1395، آثار جدید دریافتی از شاعران شهرهای مختلف استان و همچنین سایر اشعار دریافتی جشنواره شعر اشک انار مازندران است.

در این مجموعه که برای نخستین‌بار به اشعار تبری حوزه مقاومت و حماسه پرداخته است، مقالاتی با عناوین «زبان و ادبیات تبری» از سید محمد صادقی سنگدهی، «زبان مازندرانی جلوه‌گاه جغرافیای فرهنگی و نمایشگاه هویت تاریخی» به قلم فریدون اکبری شلدره و مقاله‌ای با عنوان «نگاهی به زبان و ادبیات مازندرانی» که توسط رین‌العابدین درگاهی کفشگرکلایی به رشته تحریر درآمده، به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار