من انقلابی‌ام (49)/ دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

«جهاد رسانه‌ای شهید رهبر» نمونه رسانه تراز انقلاب اسلامی

«جهاد رسانه‌ای شهید رهبر» نمونه برتر رسانه تراز انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف رسانه‌ای فضای راهیان نور کشور است.
کد خبر: ۲۵۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ - 15August 2017
«جهاد رسانه‌ای شهید رهبر» نمونه رسانه تراز انقلاب

گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس: درباره راهیان نور سخن‌های بسیاری مطرح شده است؛ اما همیشه در کنار حرکت‌های بزرگ، مجاهدت‌های بزرگ‌تری لازم است که کمتر مورد توجه و تامل قرار گرفته است. بُعد رسانه‌ای و تبلیغی راهیان نور در دورانی که دوران اوج پیشرفت تکنولوژی و استفاده از رسانه‌های مدرن است مُنجر به تبیین و ترغیب زائرین برای حضور و زیارت بامعرف در یادمان‌های دفاع مقدس خواهد بود.

امسال برای چندمین سال تیم روابط عمومی ستاد مرکزی راهیان نور کشور با تکیه بر جوانان خودجوش فرهنگی، دستاوردهای رسانه‌‌ای مطلوبی را برجا گذاشت تا نمونه و الگویی برای رسانه‌های مختلف باشد. استفاده از ظرفیت خبرنگاران جوان جهاد رسانه‌ای شهید رهبر در قالب خادم الشهدا در سال‌های گذشته یک اتفاق مبارک بود که مسیر را برای حضور سایر خبرنگاران آماده و مهیا ساخت.

طرحی که خادمین شهدا طی آن برای حضوری ده روزه در یادمان‌های شهدا آماده و با تکیه بر آموزش‌های اولیه خبرنگاری به منطقه اعزام می‌شوند تا با استفاده از عکس، صوت و تهیه گزارش و مصاحبه‌های خبری بتوانند گوشه‌ای از این عملیات بزرگ فرهنگی را منعکس کنند. خادمین در طرح رسانه‌ای شهید رهبر در مدت حضور خود در منطقه، علاوه بر حظ معنوی و همجواری با شهدای 8 سال دفاع مقدس با یک تخصص مهم در دوران تکنولوژی رسانه‌ای برای انتقال پیام آشنا می‎‌شوند.

اکثر تولیدات خبرنگاران طرح رسانه‌ای شهید رهبر که متکی بر نوشته‌های مکتوب و مصاحبه‌ است برای استفاده در سایت ستاد مرکزی راهیان نور مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. البته انعکاس این اخبار در رسانه‌های کشور نیز از طرف مسئولین طرح همواره مورد استقبال بوده است.

ابتکار به روز شدن فضای رسانه‌ای راهیان نور با توجه ویژه به ظرفیت چند رسانه‌ای را می‌توان برگ برنده این حرکت رسانه‌ای در راهیان نور دانست. اعتماد و میدان دادن به جوانان علاقمند و فعال در حوزه رسانه متعهد، حرکت قابل تقدیری است که در سیستم اداری کشور کمتر رخ داده است که خوشبختانه از سوی تیم روابط عمومی ستاد مرکزی راهیان نور بسیار جدی گرفته شده است.

حضور جوانان علاقه‌مند، فعال، خودجوش و مردمی در حوزه رسانه‌ها را می‌توان مهمترین دستاورد جهاد رسانه‌ای شهید رهبر عنوان کرد که علی‌رغم محدود بودن بودجه و کمبودهای شدید لجستیکی توانسته است خود را به عنوان یک پدیده رسانه‌ای فعال و پویا به مدیریت فرهنگی کشور بشناساند.

استقبال و روی باز تیم جهاد رسانه‌ای شهید رهبر در برابر طرح‌ها و ایده‌های رسانه‌ای توسط جوانان، یک اتفاق مبارک دیگری است که عرصه اعمال خلاقیت رسانه‌ای را بیش از پیش مهیا می‌سازد. تعداد زیادی از جوانان خودجوش فرهنگی کشور در ستاد رسانه‌ای شهید رهبر به واسطه برخورد مدیریتی این مجموعه با کمترین امکانات موجود و در شرایطی غیرقابل باور تولیدات فاخری را به سرانجام رسانده‌اند که هر کدام از آن‌ها در نوع خود یک اتفاق مهم تلقی می‌شوند.

راه‌اندازی «رادیو پلاک» به عنوان اقدام جدید این مرکز در ستاد رسانه‌ای راهیان نور و تولید برنامه‌های مختلف رادیویی نمونه دیگری از رخدادهای این حوزه است که باید از آن به عنوان «نمونه رسانه تراز انقلاب» یاد کرد. رسانه‌ای که قابلیت‌ و تنوع مدیاهای رسانه‌ای را برای انتقال مفاهیم بزرگ دفاع مقدس به کار گرفت تا کم کاری‌ها و غفلت‌های رخ داده در حوزه رسانه کشور پوشش داده شود.

عدم وجود سیستمی مناسب برای تداوم ارتباط خبرنگاران با جهاد رسانه‌ای شهید رهبر تنها کمبود این پازل رسانه‌ای است که با تکمیل شدن آن می‌توان گفت نخستین حلقه رسانه‌ای تشکیلاتی کشور رخ داده است. هر چند برای تکمیل این حلقه فقط یک قدم باقی مانده است اما بدون در نظر گرفتن این اتفاق، رسانه راهیان نور تکامل لازم را ندارد.

استفاده از تجربیات رسانه‌ای «جهاد رسانه‌ای شهید رهبر» برای تداوم بخشیدن به جریان رسانه‌ای راهیان نور کشور نیازمند همتی در سطح مدیریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد راهیان نور کشور است. بدون شک تحقق این آرمان رسانه‌ای می‌تواند زمینه را برای تربیت هزاران خبرنگار مردمی فراهم کند که علاوه بر تخصص، دارای وجه مهم تعهد رسانه‌ای نیز باشند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار