فرازی از وصایای سرداران و فرماندهان شهید استان سمنان

شهدا بر آن بودند تا با به یادگار گذاشتن مکتوبات و وصیت‌نامه‌هایشان، تجربیات خود از نیل به «عند ربهم یرزقون» را در اختیار آیندگان قرار دهند و راه و مرام و مسلکشان را تا انقلاب حضرت مهدی (عج) استمرار بخشند.
کد خبر: ۲۵۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ - 15August 2017

فرازی از وصیت‌نامه سرداران و فرماندهان شهید دفاع مقدس استان سمنانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، «50 سال عبادت کردید؛ خداوند از شما قبول کند، یک بار هم وصیت‌نامه این شهیدان را بخوانید، که این وصیت‌نامه‌ها انسان را بیدار می‌کند».

اظهار این جملات گران‌سنگ از زبان حضرت امام روح‌الله (ره)، نشانگر اهمیت مضاعف بازخوانی وصایا و سفارش‌های شهیدان است؛ شهدایی که بر آن بودند تا با به یادگار گذاشتن مکتوبات و وصیتنامه‌هایشان، تجربیات خود از نیل به «عند ربهم یرزقون» را در اختیار آیندگان قرار دهند و راه و مرام و مسلکشان را تا انقلاب حضرت مهدی (عج) استمرار بخشند.

حال قصد داریم تا با مروری اجمالی بر وصیتنامه‌های تنی چند از فرماندهان و سرداران جنگ تحمیلی، یاد و خاطره‌اشان را زنده نگاه داریم.

شهید علیرضا کرمانیان

... جبهه این دانشگاه انسان‌سازی، خودشناسی و خداشناسی، دانشگاهی که در آن درس شهامت و دلاوری، متانت، صبر و استقامت، ایثار و شهادت را به ما آموخت.

جبهه این میعادگاه و عبادتگاه عاشقان و دلباختگان و دلسوختگان، جایگاهی که بندهای وابستگی و اسارت و پرده‌های ابهام و ناباوری‌ها دریده می‌شود.

باید که در جهت احقاق حق و آگاهی توده‌های مظلوم و ضعیف به پا خاسته و تا نابودی مظاهر ظلم و کفر در تمامی جهان و استقرار حکومت اسلامی از پای ننشینیم که این همان تکلیفی است که اسلام بر دوشمان نهاده است.

شهید نوروز ایمانی‌نسب

...چند پیام برای شما پدر و مادرم، برادران و خواهرم، ملت قهرمان ایران و همرزمان دلیر و شجاع دارم. اول به شما پدر و مادر برادران و خواهر عزیزم؛ از اینکه مرا در راه اسلام و برپایی پرچم جمهوری اسلامی از دست می‌دهید هیچ ناراحتی نداشته باشید که من در جایگاهی بهتر و بالاتر از این دنیای مادی جای دارم.
 
و به شما ای برادرانم؛ امیدوارم که همچون من لباس رزم بپوشید و راه مرا که جز راه اسلام و اطاعت از امام نیست، ادامه دهید.

و تو ای خواهرم؛ تو باید همچون زینب، پیام مرا به تاریخ برسانی و کاخ یزیدیان را به لرزه افکنی و از دامن پاک تو همچون فاطمه (س) حسین‌ها و حسن‌ها و زینب‌ها پرورش یابد.

و شما ای ملت شهیدپرور ایران؛ اطاعت از امام راه شماست و پیروی از دستورات اسلام وظیفه شماست. امام را دریابید که دریافته‌اید و تنهایش مگذارید که نمی‌گذارید و همیشه پشتیبان روحانیت مبارز و این یاوران امام باشید که سعادت شما و نسل آینده شما در گرو همین اطاعت است.

و شما ای همرزمان و ای برادران پاسدار؛ بجنگید و کاخ‌های ستم را یکی پس از دیگری ویران کنید که پیروزی با شماست و بدانید تا زمانی که فقط برای خدا و اسلام و راه امام، که راه اسلام است می‌جنگید، پیروزی با شماست.

خدایا، تو شاهد باش، امام زمان تو بنگر، تاریخ تو بنگار که ما فقط برای اسلام می‌جنگیم.

شهید محمود اخلاقی

خدایا تو خود شاهد بودی که فقط برای رضای تو و دفاع از اسلام به جبهه رفته‌ام. از تمام دوستان و آشنایان می‌خواهم گوش به فرمان امام امت باشند.

از پدر و مادر و برادران و خواهران و دوستان و همچنین از همسرم می‌خواهم که اگر از اینجانب بدی دیده‌اند مرا ببخشند و از همسرم می‌خواهم که از فرزندانم خوب مواظبت کند و آنها را خوب تربیت کند.

شهید مهدی محب شاهدین

خدایا! خودت می‌دانی كه من معنای این آیه را در مأموریت‌هایم لمس كرده‌ام. بیش از چند ساعتی به شروع عملیات نمانده است و من احتمال كشته شدن خود را در این عملیات حس می‌‌كنم. تا به حال در خیلی از عملیات‌ها شركت كرده‌ام اما سعادت كشته شدن را نداشتم و از خدا می‌خواهم لطفش را شامل حال این بنده حقیر نموده و من را در زمره‌ی شهدا قرار دهد.

من شهادت را یک رفتنی نو برای زیستن در عالم نو می‌دانم و رفتنی برای تكامل انسانیت.

از یكایک برادران پاسدارم می‌خواهم كه در راه خود استوارتر و كوشاتر باشند و اسلام عزیز را حفظ كنند و از آنها می‌خواهم كه در نمازهایشان و مخصوصاً در نماز شب‌ها من را دریابند و از خدا بخواهند كه این بنده حقیر را در زمره شهدا قرار دهد.

شهید ابوالفضل مهرابی

... شما را به صبر دعوت می کنم و به یاد صحرای کربلا می‌اندازم. خود شما می‌دانید که به زینب چه گذشت و ماهم تابع آن شیرزن می‌باشیم. باید این طور باشد. مگر اینکه دست از اسلام بردارید و باز قول به شما می‌دهم که اگر دست از اسلام هم بردارید شما را رها نکنند.

شهید محمدابراهیم آقایی

...سخنی با شما ملت عزیز به عنوان برادر کوچک‌تر شما، لحظه‌ای بیندیشید که ما چه بودیم و که بودیم و حال چه هستیم و که هستیم. ما ملتی منحط بودیم که در فساد غوطه‌ور بودیم، ولی این دست خدا از آستین روح‌الله به در آمد و ما را ملتی شجاع و الگو و اسوه نمود.

ما ملتی تحت سلطه بودیم، هیچ کشوری و هیچ ملتی روی ملت ما حساب نمی‌کرد، ولی حالا به همت روح‌الله و رهبری او ملتی شده‌ایم که برای همه ملت‌ها نمونه هستیم و در حال حاضر با آمریکا در جنگیم و شما قدر این امام و رهبری را بدانید که وحدت و پیروزی شما در گرو همین رهبری و ولایت فقیه است و دست از پشتیبانی روحانیت مبارز برندارید که فنا خواهید شد.

شهید عباسعلی اشرف

...یزیدیان زمانه، همگی دست به دست هم داده و در سنگری واحد با تمامی امکانات و با قدرت هرچه تمام‌تر در جهت نابودی و ریشه‌کن نمودن اسلام برای همیشه دست اتحاد به هم داده و در مقابل حق و عدالت و نور ایستاده‌اند.
 
اینک اشعه‌های نورانی و خیره کننده اسلام، پس از گذشت 1400 سال و اندی خاموشی موقت، از سرزمین اسلامی ایران طلوع کرده است و خفاشان زمان چون چشم دیدن تابش درخشان این خورشید را ندارند سعی دارند پرتو جلوه نور الهی را به ظلمت و تاریکی تبدیل نمایند، ولی زهی خیال باطل که خداوند اراده نموده است این نور را همچنان پابرجا نگه دارد هرچند کافران را ناخوش آید.

شهید غلامحسین بسطامی

...خدایا، بر بندگانت ترحمی کن و خمینی عزیز را زنده بدار تا پرچم هدایت را به امام مهدی (عج) بسپارد و به امت مسلم توفیق ده که ولایت فقیه را درک کنند و بیش از این به اطاعت امام خمینی و روحانیت گردن نهند تا آنجا که حتی در خیال خود گفتار امام را مو به مو تصدیق کنند و آنجا که سخن امام با گفتارشان مخالف باشد، سخن خود را بر دیوار بکوبند...

شهید قدرت‌الله امینیان

...ما برای اسلام قیام کرده‌ایم نه چیز دیگر، پس قیامی که برای اسلام باشد تا رسیدن به لقاءالله ادامه دارد.

پدرجان، در مصیبتی که به شما وارد شده صبر کن که فقط با این کارت اجر زحماتت که برای من تحمل کردی محفوظ می‌ماند که خدا صابران را دوست می‌دارد و همیشه راضی به رضای خداوند باش.

مادر عزیز و گرامی‌ام تقوا را پیشه کن و در مصیبت و گرفتاری که برایت پیش آمده به خدا پناه ببر، چون ما از خداییم و باید به سوی او برویم.

خواهران من، شما هم زینب‌وار راه شهدا را که همانا رسیدن به خدا می‌باشد، ادامه دهید و با حفظ حجاب مشت محکمی بر دهان آمریکا و کلا شرق و غرب بزنید.

سرانجام دعا به جان امام و گفتن مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی و اسرائیل این فرزند نامشروع آمریکا، یادتان نرود.

شهید سید کاظم کاظمی

...صحبتی با مسئولین، دولتیان و مجلسیان؛ شما را به خدا مبادا لحظه‌ای از یاد مستضعفان و محرومان غافل شوید، تمام سعیتان را برای بهبودی این مردم عزیز و بی‌نظیر بگذارید.

مبادا طرز زندگی‌تان و رفتارتان غیر از وضعیت قبل از انقلاب بشود، مبادا چون طاغوتیان بشوید که اگر اینگونه بودید شهدا در قیامت جلویتان را خواهند گرفت.

و اما سخنی با همکاران و سپاهیان عزیز؛ شما سنبل انقلاب هستید، لحظه‌ای از جانفشانی در راه انقلاب اسلامی کوتاهی نکنید، سعی کنید همیشه در خط امام و مردم باشید، راه امام و مردم را از راه دولتیان غیر خط امام ارجح بدارید، لحظه‌ای منافقین و ملحدین به خصوص سازمان منافقین و حزب خائن توده و مارکسیست‌ها را به خودشان وامگذارید.

و اما صحبتی با دوستان؛ دوستان! تشکیلات اسلامی را برپا کنید، تشکیلاتی تحت رهبری مستقیم روحانیت و شخص ولی فقیه، از راه فقیه و حوزه بیرون نروید.

شهید مرتضی شادلو

... نماز جمعه را فراموش نکنید و در این کنگره‌های عظیم سیاسی عبادی شرکت نمایید که پشت آمریکا از نمایش بزرگ قدرت اسلام می‌لرزد و دعاهای کمیل، ندبه و زیارت عاشورا را همیشه به پا دارید.

برادران جهاد سازندگی که طبق فرموده رهبر انقلاب که خدمات جهاد سازندگی در جنگ کمتر از نیروهای نظامی و انتظامی نبوده و نیست، باید همت کنند و دوشادوش رزمندگان در صحنه‌های نبرد حاضر باشند و اکنون که واحد پشتیبانی جنگ و جهاد در جنگ حاضر و یک نیروی عمل کننده می‌باشد و با ایثار جان و مال حمایت کنند و جای شهدای جهاد را پر نمایند و در روستاها به کمک مردم فقیر و مستضعف بشتابند و دولت جمهوری اسلامی هم باید نظر خاصی به روستاها داشته باشد، چون جنگ را همین قشر زحمتکش می‌گردانند.

آن عده از مردم که در حالت بی‌تفاوتی به سر می برند کمی بیندیشند و فکر کنند که تا دیر نشده است برگردند به دامان اسلام که اسلام دین رحمت است. از اینکه گوشه و کنار می‌نشینند و پشت انقلاب حرف می‌زنند، مگر این انقلاب چه کرده، همین بس که انقلاب ما را از اوج ذلت به کمال عزت رسانده و سربلند زندگی کردن را به ما آموخته و باید بدانند انقلاب متعلق به امام زمان (عج) است و با این حرف‌ها از بین نمی‌رود. بترسید از قیامت که روز سختی است و دیگر بازگشتی نیست و دیگر پشیمانی سودی ندارد.

شهید سید حسن شاهچراغی

...گر چه در عمل ضعف و نقص فراوان داشته‌ام و از آنچه را که در پیشگاه خداوند انجام داده‌ام جز شرمساری و خجلت چیزی نمی‌بینم. مطمئنم اگر فضل و رحمت الهی شاملم نشود، شایسته بدترین عذاب‌ها و عقاب‌ها می‌باشم.
 
خداوندا از تو می‌خواهم شهادت نصیبم کنی تا شاید در خیل پر برکت شهیدان و صفای روح آنان عفو بهره‌ا م گردد و یا از بدرقه خالصانه هزاران مسلمانی که در تشییع جنازه شهیدان مشارکت می‌کنند و آثار پر برکتی که این خون‌ها دارد، ذره‌ای هم هدیه من باشد و موجب نجات این روح آلوده و این جان وابسته گردد.
 
دوست دارم فرزندانم برای اسلام تربیت شوند و در صورت امکان در حوزه علمیه درس بخوانند تا شاید خط صالح عاملی برای نجات من از این همه گناهان دست و پاگیر باشند و خدمتگزارانی پاک و فداکار برای اسلام وانقلاب...

شهید سید ابوالقاسم داوود الموسوی دامغانی

...فرزندان عزيزم، نور چشمانم... اميد است خودتان با تمسک به قرآن كريم و تأسى به اهل بيت و تبعيت از اسلام و تعليمات آن كه دين انسان‌سازى و مكتب رشد و تعالى روحى و تكامل معنوى است، و قادر است انسان‌هايى همچون پيامبر اكرم (ص) و اميرالمؤمنين و فاطمه زهرا و خديجه كبرى و ائمه هدى (ع) و امام امت، رهبر بزرگمان و بزرگانى همچون شهداى محراب و شهيد مظلوم بهشتى عزيز و آيت‌اللّه بزرگوار مطهرى و ديگر بزرگان را پرورش دهد.
 
اميد است شما بتوانيد قصور مرا جبران كنيد و با الهام گرفتن از آيات كتاب خدا و رهنمودهاى اولياء خدا و مراقبت از خويش و پرهيز از هواى نفس و تهذيب اخلاق و تزكيه نفس، محبوب فدا و رهرو راه انبياء و ائمه طاهرين بشويد و مايه عزت اسلام و فخر امام زمان روشنى چشم ما باشيد...
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها