دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در حمص و حماه/ نقض آتش‌بس در قنیطره/ انفجار در میان یگان کردها در رقه

ادامه پیشروی ارتش سوریه در شرق استان‌های حمص و حماه و نقض آتش‌بس توسط تروریست‌ها در استان قنیطره از مهم‌ترین تحولات سوریه در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۵۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ - 15August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی به پیشروی خود در مرکز و شرق این کشور ادامه می‌دهند. در همین راستا نیروهای سوری با پشتیبانی هم‌پیمانان خود، ضمن پیشروی در شمال شرق استان حمص، منطقه «الکوم» در جنوب «الکدیر» واقع در نزدیکی مرزهای استان حمص با استان رقه را از لوث تروریست‌های داعش آزاد کردند.
 
رسانه‌های وابسته به تروریست‌های تکفیری همچنین اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی پس از درگیری با نیروهای داعش، موفق به بازپس‌گیری منطقه «الرویج» در شرق استان حماه شدند. همچنین ارتش سوریه طی پیشروی خود در صحرای این کشور، موفق شد، شش منطقه را در شرق استان حمص آزاد کند.
 
در همین راستا، ژنرال «علی ایوب» فرمانده کل ارتش سوریه به دستور رئیس‌جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، در دیدار با نیروهای نظامی این کشور و هم‌پیمانان آن در شرق استان حمص، وضعیت جبهه‌های نبرد در این منطقه را مورد بررسی قرار داد. در این سفر، وی از شهر «سخنه» و خرابی‌های ایجاد شده در آن توسط تروریست‌های داعش بازدید کرد.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در حمص و حماه/ نقض آتش‌بس در قنیطره/ انفجار در میان یگان کردها در رقه 
نیروی هوایی ارتش سوریه نیز همزمان با این تحولات، مواضع تروریست‌ها در جرود جراجیر و جرود قاره در قلمون را هدف حمله قرار داد.
 
تروریست‌های تکفیری در واکنش به این حملات و پیشروی‌ها از سوی ارتش سوریه و مقاومت اسلامی، اقدام به شلیک موشک و نقض آتش‌بس در برخی مناطق این کشور کردند. در یک مورد از این حملات، محله «دویلعه» در شرق پایتخت سوریه هدف اصابت سه فروند موشک قرار گرفت.
 
در موردی دیگر نیز تروریست‌ها اقدام به هدف‌گیری یک شهروند غیرنظامی در شهر «البعث» در استان مرزی قنیطره در جنوب غرب سوریه کردند که منجر به زخمی شدن وی شد.
 
از مناطق مرزی سوریه و لبنان نیز خبر می‌رسد آخرین واحدهای باقی‌مانده از تروریست‌های گروهک موسوم به «گروهان‌های اهل شام» (سرایا اهل الشام) به همراه خانواده‌های خود راهی منطقه «رحیبه» در قلمون شرقی از توابع استان دمشق سوریه شدند. پس از خروج این تروریست‌ها، جرود عرسال از وجود عناصر تکفیری به طور کامل پاکسازی شد.
 
در شمال سوریه نیز نیروهای داعش یک خودروی بمب‌گذاری شده را در محلی نزدیک تجمع یک واحد از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب کرد در شهر رقه منجر کردند. در نتیجه این اقدام تمام افراد واحد مذکور کشته و زخمی شدند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار