شهید «محسن حججی» الگوی بارز تربیت اسلامی است/ لزوم پرداختن به زندگی این شهید در کتب درسی

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گفت: شهید حججی به جهانیان راه اسلام حقیقی، اخلاق و انسانیت را نشان می‌دهد و لازم است زندگی‌نامه و شهادت‌نامه او در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان طرح و بررسی شود.
کد خبر: ۲۵۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ - 15August 2017
شهید «محسن حججی» الگوی بارز تربیت اسلامی است/ لزوم پرداختن به زندگی این شهید در کتب درسی
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شعبانعلی رمضانیان مسئول سازمان بسیج فرهنگیان در گفت‌وگویی اظهار داشت: خون پاک این شهید، جامعه را عطرآگین کرد و غبارهایی که بر دل‌ها نشسته بود را زدود.

وی افزود: در شرایطی که جامعه به دلیل عمل حقارت‌بار عده‌ای برای عکس گرفتن با یک مقام غربی شرایط بدی را می‌گذراند، این شهید گرانقدر، عزت را به جامعه تزریق کرد و افتخاری برای اسلام و انقلاب آفرید.

رمضانیان با اشاره به اینکه ابعاد شخصیتی شهید حججی باید برای آحاد جامعه بالاخص نسل جوان تشریح شود، گفت: به بُعد تربیتی این مسئله با توجه به جنبه الگویی یک انسان به مقصد رسیده و سعادتمند باید توجه شود. 

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان به حق ویژه شهید بر گردن اجتماع اشاره و خاطر نشان کرد: شهید حججی به جهانیان راه اسلام حقیقی، اخلاق و انسانیت را نشان می‌دهد و لازم است زندگی‌نامه و شهادت‌نامه او در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان طرح و بررسی شود.

وی ادامه داد: چند ویژگی در زندگی این شهید برجسته بود؛ انتخاب با میل و علاقه راه جهاد و شهادت، احترام به والدین و خانواده، عمل بر مبنای اسلام و الگو برداری از زندگی شهید احمد کاظمی از جمله این ویژگی‌هاست که می‌توان روی آن تمرکز کرد.

رمضانیان با بیان اینکه سخت‌ترین لحظه برای یک اسیر، نخستین دقایق اسارت است، عنوان کرد: شهید حججی در این لحظات با صلابت و عزت ظاهر شد و خم به ابرو نیاورد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان بیان کرد: این عزت شهید حججی و آن حقارتی که برخی نمایندگان به جامعه دادند نتیجه 2 روش تربیتی متفاوت است، بنابراین لازم است زندگی چنین شهیدی الگوی تربیت اسلامی شود.

وی خاطر نشان کرد: با الگوسازی از این شهدا عملاً باید با مفاد سند آموزش 2030 مقابله کرد.

رمضانیان تصریح کرد: باید از خانواده این شهید گرانقدر برای تربیت چنین فرزندی تقدیر کرد.

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار