برقعی خبر داد؛

اشتغال 500 هزار مددجو طی 3 سال گذشته

قائم مقام کمیته امداد خمینی (ره) در مراسم معارفه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: براساس آمار رسمی طی سه سال گذشته 20 درصد مشاغل ایجاد شده در کشور توسط کمیته امداد بوده و بیش از 500 هزار شغل در کشور در این دوران ایجاد شده است.
کد خبر: ۲۵۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷ - 15August 2017
اشتغال 500 هزار مددجو طی 3 سال گذشته
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «سید امیرمنصور برقعی» قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه تلاش برای خدمت به نیازمندان باید به‌طور مستر ادامه داشته باشد، اظهار داشت: جریان خدمت به محرومان در کمیته امداد به هیچ دلیل تعطیل پذیر نیست.

وی تغییر مدیریت در بدنه کمیته امداد را امری طبیعی دانست و گفت: انجام وظیفه متعهدانه مهم‌ترین تکلیف امدادگران است و تغییر مسئولان خللی در این روند نباید ایجاد کند.

قائم مقام کمیته امداد با اشاره به  اشتغال‌زایی به عنوان کلید حل بسیاری از مشکلات مددجویان، عنوان کرد: براساس آمار رسمی طی سه سال گذشته 20 درصد مشاغل ایجاد شده در کشور توسط کمیته امداد بوده و بیش از 500 هزار شغل در کشور در این دوران ایجاد شده است و کمیته امداد با اشتغال زایی بیش از 102 هزار نفر توانسته سهم قابل توجهی در این زمینه داشته باشد.

وی اعلام کرد: مردم منبع پایان ناپذیر خیر و احسان هستند و کمیته امداد با همکاری خیران، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، همکاری بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها توانسته در خودکفایی خانوارها و ایجاد فرصت‌های شغلی عملکرد موفقی داشته باشد.

برقعی ظرفیت استان قزوین را در زمینه اشتغال‌زایی بسیار بالا دانست و بیان کرد: در بیشتر استان‌های کشور، ظرفیتی همانند استان قزوین یافت نمی‌شود، بنابراین باید در این زمینه از فرصت‌ها استفاده شود تا بتوانیم برای جامعه هدف، گام‌های تأثیرگذاری را برداریم.

وی با انتقاد از ایده‌های غربی و شرقی در نگاه به فقر توضیح داد: در اندیشه رفاه غربی، تأمین اجتماعی و اقتصاد بر این محور قرارداده شده که دهک‌های پایین به جامعه تحمیل شده‌اند چراکه قله‌های ثروت و دره‌های فقر نوعی دوگانگی در جامعه ایجاد و ثبات اجتماعی را با مشکل مواجه می‌کند.

قائم مقام کمیته امداد ادامه داد: نگاه به فقر و محرومیت در نظام مارکسیستی به عنوان عامل محرک برای انقلاب‌ها است، ولی در اقتصاد غربی به  فقرا به عنوان تهدید نگاه می‌شود بر این اساس اگر دهک‌های پایین جامعه زیر چرخ توسعه  له شوند، اشکالی ندارد، بنابراین سیاست‌های رفاه و بیمه اجتماعی در غرب تنها به عنوان سوپاپ اطمینان عمل می‌کنند.

برقعی توجه به ظرفیت‌های پیدا و پنهان را اصلی اساسی برای اشتغال‌زایی دانست و تأکید کرد: در بنگاه‌های کوچک اقتصادی حداقل سرمایه برای ایجاد اشتغال 200 میلیون تومان است بنابراین با کمی دقت می‌توان از ظرفیت دهک‌های پایین جامعه برای اشتغال استفاده کرد.

قائم مقام کمیته امداد یادآور شد: آنچه در اسلام مطرح است و امام خمینی (ره) نیز اعلام کرد، جنگ فقر و غناست ولی در نظام‌های غربی جنگ فقرا و اغنیاء وجود دارد از این رو نباید یادمان برود که بی‌توجهی به قشر محروم جامعه ما را از انقلاب دور می‌کند.
 
 طی حکمی از سوی «سید پرویز فتاح» رئیس کمیته امداد، «مجید مومنی» که پیش از این سابقه  فعالیت در معاونت تشکیلات و بهبود روش‌های کمیته امداد را در کارنامه کاری خود دارد، به مدت 2 سال به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد استان قزوین منصوب شد.

 انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار