فراخوان هفته پژوهش کانون منتشر شد

نهمین جشنواره هفته پژوهش زمان‌بندی و برنامه‌های خود را برای حضور کارشناسان، مربیان و کارکنان واحدهای مختلف کانون پرورش فکری در سراسر کشور اعلام کرد.
کد خبر: ۲۵۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷ - 15August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «فراهم کردن زمینه بروز استعداد، خلاقیت و توانایی پژوهش‌گری در اعضا، مربیان و سایر علاقه‌مندان»، «کمک به ارتقای بینش و نگرش پژوهشی در کانون»، «معرفی پژوهش‌گران اعضا، مربیان و کارشناسان و ایجاد زمینه مناسب برای اشاعه و کاربست پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون» اهداف این دوره جشنواره شمرده شده‌اند.

بنابراین قالب آثار مورد پذیرش، طرح‌های پژوهشی، طرح‌های اقدام‌پژوهی، پژوهش‌های اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون، مقاله‌ها (درسطح کارشناسی ارشد و بالاتر) و پایان‌نامه‌ها یا رساله‌های دانشجویی (در سطح کارشناسی ارشد و بالاتر) اعلام شده است.

بر این اساس، شرکت کنندگان استانی (کانونی و آزاد) آثار خود را در قالب آثار پژوهشی یاد شده می‌توانند به اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و شرکت کنندگان ستادی آثار خود را به اداره کل آموزش و پژوهش ارسال کنند.

در بخش بزرگ‌سال، محورهای پژوهش بر اساس چشم‌انداز کانون تعیین شده است و موضوع‌هایی همچون تربیت دینی، کودک و نوجوان امروز، قصه‌گویی کودک و نوجوان، سرگرمی‌ها و اسباب‌بازی‌ها، سینما و تئاتر کودک، ادبیات کودک و نوجوان، تعلیم و تربیت غیررسمی کودک و نوجوان، اوقات فراغت کودک و نوجوان، ترویج کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، کشف و شکوفایی استعدادهای کودک و نوجوان، خلاقیت کودک و نوجوان، فعالیت‌های فرهنگی هنری ویژه کودک و نوجوان، کتابخانه‌های کودک و نوجوان، استانداردهای فضای مراکز فرهنگی هنری، صنایع فرهنگی حوزه کودک و نوجوان، نشریات و مطبوعات کودک و نوجوان،و محورهای اعلام شده در جشنواره‌های بین‌المللی قصه‌گویی و هفته کتاب و کتاب‌خوانی به چشم می‌خورد.

همچنین در بخش اعضای مراکز کانون محدودیتی برای انتخاب موضوع آثار پژوهش وجود ندارد. علاقه‌مندان می‌توانند آثاری را که برآمده از فکر و ایده‌ی شخص است و مطالب (کتاب، نشریه و اینترنت) در آن دخیل نیست به صورت شخصی یا گروهی تهیه و به دبیرخانه ارسال کنند.

در بخش بزرگ‌سال معیار انتخاب و بررسی آثار، «میزان انطباق موضوع پژوهش با اهداف چشم‌انداز کانون»، «میزان ارتباط پژوهش با فعالیت‌های کانون» و «قابلیت به کارگیری در فعالیت‌های خرد و کلان کانون» اعلام شده است.

گفتنی است که در هفته پژوهش که 25 تا 30 آذر 1396 برگزار خواهد شد، 3 اثر برگزیده و 3 اثر تقدیری در بخش‌های پایان‌نامه، طرح پژوهشی، مقاله و اقدام‌پژوهی و20 اثر برگزیده و 20 اثر تقدیری در بخش پژوهش اعضا (با تقدیر از مربیان راهنمای اعضا) معرفی خواهند شد.

منبع: کتابک
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار