گزارش «المانیتور» از اتحاد ایرانی‌ها در پی شهادت «محسن حججی»

پایگاه تحلیلی «المانیتور» در گزارشی در مورد شهادت «محسن حججی» از رزمندگان مدافع حرم، شهادت وی را عاملی برای اتحاد ایرانی‌ها توصیف کرد.
کد خبر: ۲۵۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹ - 15August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، المانیتور نوشت: تصویر پیکر بی‌سر «محسن حججی» رزمنده سپاه پاسداران که به سوریه اعزام شده بود، نهم اوت (18 مرداد ماه) در رسانه‌های اجتماعی ایران انتشار یافت.

پیش تر گروه تروریستی داعش، یک فیلم ویدیویی از لحظه اسارت حججی در مرز سوریه و عراق پخش کرد. مقام های ایرانی و کاربران رسانه های اجتماعی بلافاصله برای والدین و همسر وی، پیام تسلیت فرستادند و به 'پاکسازی' منطقه از داعش وعده دادند.

هرچند اغلب ویدئوهای نفرت انگیز داعش به سرعت (در رسانه های اجتماعی) پخش می شود، این بار تصویری از لحظه اسارت حججی، گل کرد. این عکس به طور خاصی فراموش نشدنی و ورای یک تصویر صرف است. حججی در این تصویر با لباس نظامی، به اسارت یک عنصر داعشی چاقو به دست در آمده است. در پس زمینه این عکس، دود سیاهی از یک اردوگاه اشغالی به هوا بلند می شود. بسیاری پس از دیدن این عکس، حالت چهره حججی با عنصر داعشی مقایسه کرده اند.

المانیتور در ادامه آورد: حججی که احتمالا می دانست مرگ (شهادتش) قریب الوقوع است، تسلیم به سرنوشت به نظر می رسد. اما عنصر داعش با خون جاری بر گونه اش، تقریبا نگران و مضطرب به نظر می آید.

زهرا عباسی همسر حججی به مطبوعات ایران گفت: به چشم های شوهر من نگاه کنید، اصلا ترس در این چشم ها نیست، همه اش شجاعت است. او مثل یک کوه با صلابت است.

عکس حججی همراه با تفسیرهای مذهبی دست به دست و منتشر شده است. یکی از معروف ترین این تصاویر، اثر حسن روح الامینی هنرمند گرافیست است که در تصویری استقبال امام حسین (ع) که سر وی نیز بریده شد را از حججی، نشان می دهد.

المانیتور افزود: آیت الله محمد تقی مصباح یزدی روحانی ایرانی تصویر هنری دیگری از حججی را با دیگران به اشتراک گذاشت. طیف وسیعی از سیاستمداران ایرانی در مورد مرگ (شهادت) حججی اظهارنظر کرده اند. معاون حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت که 'خون بی گناه' وی، نابودی گروه تروریستی داعش را شتاب می بخشد. برخی فرماندهان ارشد ایرانی از جمله (سردار) محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه و (سردار) محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه برای ادای احترام، شخصا به منزل والدین حججی رفتند.

به نوشته المانیتور، سردار جعفری در مراسم بزرگداشتی که 13 اوت (22 مرداد ماه) برای حججی برگزار شد، سخنرانی کرد.

(سردار) قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس نیز در پیامی برای والدین، همسر و پسر حججی، در زمینه انتقام جویی تا نابودی آخرین نفر تروریست ها از جهان اسلام وعده داد. وی قول داد که ایران بیش از همیشه برای مبارزه با داعش و خلاصی منطقه از شر این گروه، مصمم است.

المانیتور در پایان آورد: مساله مقابله با داعش به طور قطع از موضوع هایی خواهد بود که در جریان سفر سه روزه محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ترکیه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

به گزارش رسانه ها، باقری به دعوت همتای ترکیه ای خود برای گفت و گو در مورد تروریسم، تحولات منطقه ای، ارتباطات دفاعی و همکاری مرزی، به این کشور سفر کرده است.

منبع: آنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار