مدیر‌ کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی:

آماده‌سازی مرز خسروی برای اربعین آغاز شد

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز روند آماده‌سازی مرز خسروی به عنوان چهارمین گذرگاه زائران اربعین خبر داد.
کد خبر: ۲۵۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹ - 15August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «رضا نفیسی»، مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در جریان سفر هفته گذشته سفیر ایران به عراق موضوع استفاده از مرز خسروی به عنوان چهارمین مرز برای گذر اتباع خارجه  در اربعین امسال مطرح شد اما هنوز هماهنگی‌های لازم با طرف عراقی انجام نشده است با این حال مرز خسروری در حال آماده‌سازی برای اربعین است.

وی افزود: انجام برخی اقدامات از جمله استقرار گیت های گذر و  احداث سرویس های بهداشتی  در حال انجام است و پیش بینی می شود در صورت موافقت طرف عراقی با موضوع مرز خسروی، امسال در حدود 300 تا 400 هزار نفر نیز از این مرز عازم عتبات  شوند.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده در ادامه افزایش شمار زائران در اربعین به میزان 25 درصد را پیش بینی کرد و از دو مرز شلمچه و چذابه به عنوان مرزهای مهم در این موسم یاد کرد.

وی به موضوع توسعه پایانه قدیم شلمچه برای گذر اتبااع خارجه نیز اشاره کرد و گفت: باید برای استفاده از پایانه قدیم طرح جامع نوشته شود  البته تصمیم گرفته شده اسن که  آن محل تغییر و درآن گیت ها موقت پیش بینی شود اما به دلیل نبود مدیریت واحد در پایانه ها این امر اجرایی نشد.

نفیسی با تاکید بر اینکه با استقرار گیت های موقت مشکلات کمتری برای گذر زائران ایجاد می شود، افزود: پلیس گذرنامه در مورد ایجاد گیت های موقت همکاری لازم را نداشت.

وی  ادامه داد: با توجه به با باقی ماندن مدت زمانی در حدود دو ماه تا آغاز موسوم اربعین اجرای کردن این امر تا اربعین امسال شدنی نیست اما در مدت زمانی پنج ماهه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قادر خواهد بود این اقدام را طبق طرح پیش بین شده به انجام برساند.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین به موضوع پارک خودروها در شلمچه در اربعین گذشته اشاره کرد و گفت: امسال باید از 15مهر  با استقرار نیروی های پلیس و هشدار دادن، از پارک خوردو در محل هایی به جز پارکینگ های پیش بینی شده خودداری کرد تا امسال نیز  شاهد نابسامانی های سال گذشته  در شلمچه نبود.

منبع: آفتاب
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار