بررسی ابعاد گوناگون روایت رسانه‌ها از آوارگی «ابوطالب فلاح» در پایتخت

چندی‌پیش «ابوطالب فلاح» که خود را از مصدومین شیمیایی منطقه «پنجوین» معرفی کرده است از خراسان رضوی به تهران آمد تا ضمن پیگیری درمان، وضعیت جانبازی خود را مشخص کند.
کد خبر: ۲۵۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲ - 15August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، روز گذشته، «ابوطالب فلاح» که خود را جانباز معرفی کرده است در گفتگویی، ادعایی را مطرح کرد مبنی‌بر اینکه برای دریافت مدارک چندین مرتبه به سنندج مراجعه کرده و از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف دراستان خراسان رضوی هم نامه دریافت کرده است که نهایتا پرونده به نزاجا ارسال شد و پس از بررسی‌های صورت گرفته مورد تایید نیز قرار گرفت، اما تاکنون خدماتی به وی ارائه نشده است.

برای پیگیری این موضوع، طی تماسی تلفنی با «ابوطالب فلاح» متوجه شدیم که او نه تنها پرونده ای در بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل نداده است، بلکه  نهاد اعزام کننده نیز، مدارک حضور در جبهه و بالینی او را به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال نکرده است.

در ادامه پیگیری ها، قاسم ملکدار، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی نیز در ارتباط با وضعیت ابوطالب فلاح گفت: با وجود اینکه، ایشان  پرونده ای در بنیاد مرکز خراسان رضوی ندارد، اما به دلیل اینکه اصالتا خراسانی است، با او تماس گرفته و جویای احوالش شدیم و در ارتباط با تشکیل و پیگیری پرونده جانبازی اش در یگان مربوطه راهنمایی های لازم را ارائه کردیم.

وی افزود: متاسفانه، آقای فلاح تاییدیه ای از یگان خدمتی خود دریافت نکرده است و بر حسب قانون، تا زمانی که پرونده او از نهاد اعزام کننده به بنیاد ارجاع نشود، به لحاظ قانونی نمی توان جانبازی او را احراز و تحت پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار داد.

بر اساس ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه، موضوع تعیین تکلیف کلیه مشمولان قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تاکید دارد که یگان های اعزام کننده نهاد های متولی موظفند، گواهی مورد نیاز افراد مشمول این ماده و صورت سانحه را به کمیسیون احراز بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه نمایند، ضمن اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که صورت سانحه بالینی همزمان مجروحیت را ندارند، اما مجروحیت آن ها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام کننده( نیروهای مسلح) احراز می شود را به عنوان جانباز تلقی کنند.

در واقع، آقای فلاح که خود را از مصدومین شیمیایی منطقه پنجوین کردستان معرفی کرده ،  اقدامات قانونی برای تشکیل پرونده جانبازی را انجام نداده است، اما همانگونه که اشاره شد، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی راهنمایی های لازم را  در ارتباط با  تشکیل پرونده به وی ارائه داده است تا اقدامات قانونی  را برای احراز جانبازی خود انجام دهد.
 
شایان ذکر است، طبق قوانین و مقررات بیمه ای بنیاد شهید و امور ایثارگران، جانبازان تحت پوشش بنیاد شهید از کلیه خدمات درمانی این بنیاد به صورت کاملا رایگان بهره می برند و در صورت دوری از شهر محل سکونت، برای انجام اقدامات درمانی به صورت رایگان اسکان داده می شوند.

منبع: حیات

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار