حجت الاسلام علوی در مجلس عنوان کرد؛

انهدام 120 تیم تروریستی در 4 سال اخیر/ میزان تخلیه‌های تلفنی کاهش یافته است

وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: به حدود 120 تیم تروریستی در 4 سال اخیر ضربه وارد کردیم و مهلت ندادیم که امنیت کشور را خدشه‌دار کنند و بسیاری از سرکردگان آنان را به هلاکت رساندیم.
کد خبر: ۲۵۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ - 16August 2017
انهدام 120 تیم تروریستی در 4 سال اخیر/ میزان تخلیه‌های تلفنی کاهش یافته است
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمود علوی» وزیر پیشنهادی اطلاعات در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تلاش کردیم کار اطلاعاتی مردم پایه، دانش پایه و پژوهش پایه را در دستور کار خود قرار دهیم تا حرکت در وزارت اطلاعات خردمندانه و عاقلانه باشد. چندین هزار نفر در این وزارتخانه برای تقویت بنیه علمی و عملکرد هوشمندانه در حال گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی هستند و صدها نفر در رشته‌های تخصصی در حال تحصیل می‌باشند.
 
وی با بیان اینکه در 4 سال اخیر وزارت اطلاعات از یک انضباط مالی، هزینه‌کرد برنامه‌ای، بهره‌برداری بهینه از منابع مالی و ایجاد اماکن مورد نیاز جهت عملکرد بهتر نیروها برخوردار شده است، گفت: همدلی و هماهنگی و هم افزایی با جامعه اطلاعاتی، بیش از گذشته بوده است و سایر اعضای جامعه اطلاعاتی نیز این موضوع را تایید می‌کنند.
 
وزیر اطلاعات با بیان اینکه وزارت اطلاعات تاکنون مقابله هوشمندانه‌ای با نفوذ سرویس‌های جاسوسی دشمن با پوشش‌های مختلف داشته است، عنوان کرد: معاونت ضدجاسوسی برنامه‌های آموزشی مختلف برای مقابله با نفوذ برگزار کرده است؛ لذا میزان تخلیه‌های تلفنی کاهش یافته و امکان نفوذ برای دشمن با دشواری‌های زیاد مواجه شده است. این برنامه‌ها در 4 سال آینده با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.
 
حجت الاسلام علوی همچنین گفت: به حدود 120 تیم تروریستی در 4 سال اخیر ضربه وارد کردیم و مهلت ندادیم که امنیت کشور را خدشه‌دار کنند و بسیاری از سرکردگان آنان را به هلاکت رساندیم.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین حدود سه تن مواد منفجره، هزاران قبضه سلاح، ده‌ها بمب انفجاری کنار جاده‌ای و ده‌ها جلیقه انفجاری را کشف و از اقدام تیم‌های تروریستی جلوگیری کردیم. در طول چهار سال اخیر تنها یک شهید (شهید عشوری) دادیم که بیانگر مبارزه هوشمندانه سربازان گمنام امام زمان (عج) با جریان‌های تروریستی است.
 
وزیر اطلاعات گفت: در حوزه ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی دیگر کشورها، استرداد آقای نیکبخت دیپلمات گروگان گرفته شده در یمن و استرداد 4 سرباز گروگان گرفته شده و از این قبیل مسائل را پیگیری کردیم. امروز سرویس‌های اطلاعاتی برای تبادل اطلاعات با وزارت ما ارزش حرفه‌ای و قابل توجهی قائل هستند.
 
حجت الاسلام علوی بیان داشت: وزارت اطلاعات تلاش کرده که مسائل صنفی، اجتماعی و مالی به موردهای امنیتی تبدیل نشوند و سعی کرده موارد امنیتی را با راهکارهای غیر امنیتی و اجتماعی حل کند. همچنین ما در حوزه تقویت زیرساخت‌های فنی برای اشراف اطلاعاتی، 300 درصد رشد داشته‌ایم.
 
وی تاکید کرد: امروز اشراف اطلاعاتی ما زبانزد است. تعامل سازنده با نخبگان اجتماعی و نیروهای مسلح در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم و این تعاملات در چهار سال آینده، ادامه پیدا می‌کند. در حوزه فضای سایبر تقسیم وظایف کرده‌ایم؛ لذا حوزه جرائم عمومی را به نیروی انتظامی واگذار کردیم که در قالب پلیس فتا دنبال می‌شود، حوزه جرائم امنیتی نیز خودمان پیگیری می‌کنیم که وظایف خود را در قالب «افتا» انجام می‌دهیم. حوزه امنیت زیرساخت نیز مربوط به وزارت ارتباطات است.
 
وزیر اطلاعات ادامه داد: به دلیل تعاملات مناسب با ناجا در حوزه جرائم عمومی نیز گاهی ورود پیدا می‌کنیم؛ برای نمونه در خصوص دستگیری اعضای کانال گیلان کمک کردیم، اما وزارت اطلاعات بیش از این نمی‌تواند به مسائل اجتماعی ورود پیدا کند چرا که باید به مسائل امنیتی بپردازد.
 
حجت الاسلام علوی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: امروز با وزارت اطلاعاتی مواجه هستیم که عرصه سربازی افراد مومن، متعهد و فداکار و در یک کلام ولایتمدار و دلسوز وحدت و امنیت ملی کشور است.
 
وی افزود: در 4 سال گذشته بر حفظ استقلال و عدم وابستگی جناحی وزارت اطلاعات تلاش شده و کار کارشناسی در حوزه‌های راهبردی صورت گرفته است.
 
وزیر پیشنهادی اطلاعات عنوان کرد: یکی از حوزه‌های فعال ما، حوزه پژوهش و آینده‌نگری است که وزارت اطلاعات با همت کارکنان اندیشمند و خوش‌فکر خود پژوهشی را تدوین کرده و نسخه‌ای را به مقام معظم رهبری ارائه کرده است تا برنامه‌ها بر پایه نقشه و ریل‌گذاری خردمندانه باشد. وزارت اطلاعات جهت تصمیم‌گیری صحیح مسئولان و هدایت جامع افکار عمومی به تجزیه و تحلیل اطلاعات اهتمام ورزیده و تحلیل‌های خود را در اختیار مسئولان قرار داده است.
 
حجت الاسلام علوی گفت: اهتمام وزارت اطلاعات در چهار سال گذشته به این بوده که کار اطلاعاتی بر پایه احکام شرعی و رعایت حلال و حرام و بر پایه قوانین مقدس جمهوری اسلامی و اخلاق‌مدارانه باشد. همچنین در برخورد با متهمین از این چارچوب عدول نکرده است.
 
وی ادامه داد: این وزارتخانه به جهت ثبات مدیریتی سعی کرده تا تغییرات در حد ضرورت باشد و آرامش و انسجام در مجموعه مدیریتی این وزارتخانه برقرار باشد. وزارت اطلاعات در تمامی ابعاد کار خود را دنبال کرده است و به تعبیر مقام معظم رهبری این وزارتخانه در بخش‌هایی کار خود را خوب و در بخش‌هایی بسیار خوب انجام داده است و ایشان فرمودند که انتظارمان این است که وزارت اطلاعات در تمامی بخش‌ها کار خود را به صورت عالی انجام دهد.
 
وزیر اطلاعات دولت یازدهم در ادامه از تشکیل کمیسیون عالی رسیدگی به تعیین صلاحیت‌ها در وزارت اطلاعات خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این کمیسیون دفاع از حقوق افراد است. همچنین از حقوق مردم در رابطه با واگذاری مسئولیت‌ها دفاع می‌شود.
 
وی همچنین گفت: ما به آموزش‌های کلاسیک اکتفا نکرده‌ و این آموزش‌ها را عمومیت بخشیده‌ایم؛ برای نمونه فیلم روباه را در سال 93 جهت ارتقای آگاهی مردم برای مقابله با پروژه نفوذ دشمن تولید کردیم.
 
حجت الاسلام علوی در بخش دیگری از سخنان خود به امنیت اقتصادی اشاره کرد و گفت: در بحث اقتصادی بر دو حوزه امنیت اقتصادی و سلامت اقتصادی تکیه داریم. معتقدیم برای حل مشکلات اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی باید فضای کشور برای سرمایه‌گذاری فراهم شود. در برخورد با مسائل اقتصادی باید تدبیر داشته باشیم تا سرمایه‌ها فرار نکنند.
 
وی با تاکید بر برخورد با مفسدان اقتصادی گفت: البته نباید با فعالان اقتصادی برخورد انقباضی داشته باشیم اما با تخلفات برخورد خواهیم کرد. برای مثال ما هزاران میلیارد تومان فرار مالیاتی را پیگیری و با قاچاق کالا و ارز مقابله کردیم. تلاش ما این است حقوق مردم را استیفا کنیم.
 
وزیر اطلاعات بیان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر با ستاد مرکزی این موضوع همکاری تنگاتنگی داریم و تاکنون نسبت به حذف بسیاری از سرباندهای قاچاق اقدام کرده‌ایم و صدها تن مواد مخدر را کشف، ضبط و امحا کرده‌ایم.
 
وی همچنین در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس عنوان کرد: وزارت اطلاعات قانون‌مدار است و به اختیارات قانونی هر دستگاهی احترام می‌گذارد و از اختیارات قانونی خود نیز صیانت می‌کند.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار