موسس بسیج خواهران ایلام در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

نگهبانی 48 ساعته خواهران بسیجی در ورودی شهر ایلام

زهرا رازی می‌گوید: «در اواخر جنگ و هنگام تجاوز منافقین به میهن اسلامی‌مان خواهران ایلام برای روحیه دادن به مردم در ورودی‌های شهر ایلام چادر زدند و خواهران اسلحه به دست 48 ساعت از شهر محافظت کردند.»
کد خبر: ۲۵۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ - 18August 2017

نگهبانی 48 ساعت خواهران بسیجی در ورودی شهر ایلامگروه حماسه و جهاد دفاع پرس: از فعالیت‌های انقلابی «زهرا رازی» قبل از انقلاب و در زمان دفاع مقدس بسیار شنیده بودم. وی در هشت سال دفاع مقدس مسئولیت بسیج خواهران استان ایلام را عهده دار بود و در حوزه‌ی زنان و دفاع مقدس فعالیت‌های چشم‌گیری داشت. امروز به دیدار این شیرزن ایلامی رفتیم تا از روزهای حماسه و ایثار برایمان بگوید. روزهایی که بسیاری از زنان ایلامی مردانه پای اسلام و انقلاب ایستادند.

چهره‌ای آرام و دوست داشتنی دارد، طریقه‌ی حجابش و چادری که با گلهای ریز بر سر داشت و خانه‌اش که رنگ و بوی زندگی می‌داد، انسان را به زمانی دورتر از این زمان می‌برد. زمانی که زندگی روزمرگی الان را نداشت. هنوز هم صفا و صداقت و خوبی‌های آن دوران را حفظ کرده، وارث خوبی برای روزهای سراسر معنویت و ایثار است. وی حرفها و رازهای زیادی در دل دارد. پای صحبت های این شیرزن ایلامی نشستیم تا از آن روزها بگوید.

خانم رازی از اوایل جنگ شروع به صحبت می‌کند. روزهایی که به دعوت سپاه ایلام که از فعالیت‌های انقلابی وی قبل از انقلاب خبر داشتند. بسیج خواهران را راه اندازی و مسئولیت آن را برعهده گرفت. روزهایی که تعداد 21 نفر از خواهران متعهد و دلسوز را جذب کرد تا با تشکیل تیم‌های مختلف و جذب افراد دیگر به جبهه و جنگ خدمت کنند.

وی به فعالیت‌های خواهران در آن دوران پرافتخار اشاره کرده و می‌گوید: «در آن دوران نه تنها من بلکه کلیه‌ی خواهران از جان و دل، وقت و بی وقت، بدون هیچ چشمداشت مادی مشغول فعالیت همه جانبه بودند. بعد از جذب خواهران داوطلب برای کمک و یاری رساندن به کارکنان بیمارستان‌ها گروه امداد تشکیل شد. اعضای گروه پس از گذراندن آموزش‌های تئوری و عملی امداد و نجات در قالب چند اکیپ جهت مداوا و پرستاری از مجروحین جنگ تحمیلی به بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها اعزام شدند.

با تجاوز هوایی دشمن به مردم بی‌پناه و جنگ شهرها، وظیفه‌ی بیرون آوردن زنان و کودکان از زیر آوار و غسل و کفن شهدای زن بر دوش گروه امداد خواهران قرار گرفت.»

این شیرزن ایلامی به تشریح طرح ابتکاری بسیج خواهران در دفاع از شهر ایلام پرداخت و ادامه داد: «در اواخر جنگ و هنگام تجاوز منافقین به میهن اسلامی‌مان خواهران ایلام برای روحیه دادن به مردم در ورودی‌های شهر ایلام چادر زدند و خواهران اسلحه به دست 48 ساعت از شهر محافظت کردند به طوری که این اقدام خواهران ایلامی باعث شد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران از شجاعت خواهران ایلامی یاد کند.»

در پشت آن چهره آرام، زنی با استقامت وجود دارد که با جان و دل به انقلاب و مردم خدمت کرده است. بار دیگر حواسم را به سخنان وی جمع می‌کنم که ادامه می‌دهد: «از دیگر فعالیت‌های بسیج خواهران ایلام آموزش نظامی و عقیدتی، تدارکات و پشتیبانی نظیر بافتن لباس گرم، تهیه‌ی گونی سنگر، تهیه‌ی کمپوت و مربا و ... فعالیت تبلیغاتی و فرهنگی در سطح استانی و کشوری از جمله برپایی نمایشگاه عکس زنان و کودکان مجروح و شهید استان ایلام در پادگان امام علی (ع) تهران، برگزاری مراسمات دعای توسل و کمیل در منزل شهدا، حفاظت و انتظامات شامل حفاظت از شخصیت های کشوری و لشکری در موقع بازدید از استان ایلام، حفاظت مستمر از مراسمات مهم و نماز جمعه، گوشه‌هایی از فعالیت‌های خواهران در آن دوران پرافتخار بود.»

وی ضمن یادآوری ایثارگری خواهران ایلامی در دوران دفاع مقدس، می‌گوید: «بعد از چند سال از شروع جنگ تحمیلی برای خواهران حقوق در نظر گرفتند. به یاد دارم زمانی که حقوق ما در ماه حدود 2 هزار و 500 تومان بود، فصل زمستان بود. یکی از خواهران کفشهای بسیار کهنه‌ای داشت که بارها آن‌ها را دوخته بود. یک روز مادرش به محل کار ما مراجعه کرد و به من گفت: دخترم اینجا شما صبح تا شب کار می‌کنید حق الزحمه‌ای دریافت می‌کنید؟ گفتم بله مادر دریافت می‌کنیم. گفت: پس چرا دختر من یه جفت کفش برای خودش نمی‌خرد که در این سرما کمتر اذیت شود؟ تا این حرف را زد فهمیدم در مورد کی صحبت می‌کند. بعد از رفتن مادر سراغ آن خواهر رفتم و نگاهش کردم که گفت: خانم رازی باز چی شده؟ گفتم: دختر تو چرا یه جفت کفش نمی‌خری؟ مگه حقوق نمی‌گیری؟ وقتی خیلی جدی با او حرف زدم، پاسخ داد: خانم رازی کسانی هستند که از من بیشتر به این پول نیاز دارند. من فعلاً از همین کفش‌ها می‌توانم استفاده کنم.»

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها