آمریکا:

کره شمالی می‌تواند موتور موشک‌های خود را تولید کند

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که کره شمالی احتمالا توانایی تولید موتورهای موشکی خود را دارد.
کد خبر: ۲۵۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ - 16August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، مقام های اطلاعاتی آمریکا روز سه شنبه تاکید کردند: کره شمالی احتمالا قادر است موتورهای موشکی خود را تولید کند و نیازی به وابستگی به واردات ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، برآورد مقام های اطلاعاتی آمریکا در خصوص توانایی کره شمالی برای تولید موتور موشک های بالستیک و دوربرد در شرایطی است که پیش از این موسس بین المللی تحقیقات راهبردی در گزارشی اعلام کرده بود که موتورهای موشکی کره شمالی که قادر است با آنها خاک آمریکا را هدف قرار دهد، در کارخانه های اوکراین یا روسیه تولید می شود و پیونگ یانگ توانسته است از طریق بازار سیاه به این موتورها دست یابد.

مقام های اطلاعاتی آمریکا به رویترز گفتند: ما اطلاعاتی داریم که نشان می دهد کره شمالی برای موتورهای موشکی خود به واردات وابسته نیست. ما به این جمع بندی رسیده ایم که کره شمالی قادر به تولید موتورهای موشکی است.

اوکراین نیز ادعاهای مطرح شده درباره عرضه فناوری دفاعی و نظامی خود به کره شمالی را رد کرده است. شرکت اوکراینی "یوژماش" که روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نام آن اشاره کرده است، اعلام نمود که از زمان استقلال از شوروی سابق در سال 1991 میلادی هیچ گونه موشک بالستیک در ابعاد نظامی تولید نکرده است.

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا کره شمالی به موتورهای موشکی تولید اوکراین دست پیدا کرده، گفت: واشنگتن از تلاش های کی یف برای متوقف کردن اشاعه تسلیحات استقبال می کند.

وی تاکید کرد: اوکراین پایبندی مستحکمی به پیمان عدم اشاعه تسلیحات دارد و این مساله مربوط به کره شمالی نیز می شود.

 منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار