به بهانه شهادت محسن حججی صورت می‌گیرد؛

عقده‌گشایی رسانه‌های معاند علیه سرلشکر سلیمانی

رسانه‌های معاند فارسی‌زبان با پخش گسترده تصاویر شهید محسن حججی و شبهه‌افکنی در مورد شهادت ایشان، در پی ضربه زدن به دستاوردهای میدانی محور مقاومت و عقده‌گشایی علیه سرلشکر سلیمانی هستند.
کد خبر: ۲۵۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ - 16August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، با وجود حمایت گسترده اقشار مختلف مردم از مدافعان حریم ولایت و مقاومت در عراق و سوریه، که در پی شهادت «محسن حججی» رزمنده لشکر 8 نجف اشرف در مرز این دو کشور رخ داد، برخی از رسانه‌های فارسی زبان داخلی و خارجی به دنبال مطرح کردن این موضوع با هدف زیر سؤال بردن فعالیت مستشاری ایران در این دو کشور هستند و تلاش می‌کنند دستاورد‌هایی را که ارتش سوریه با کمک مستشاری رزمندگان ایرانی به فرماندهی سرلشکر قاسم سلیمانی به دست آوردند، بی‌اهمیت جلوه دهند.

اگرچه محسن حججی در منطقه‌ای به شهادت رسید که نیروهای داعش با توجه به حمله آمریکا، فرصت مناسبی برای اجرای تک در آن بدست آورده بودند، اما رسانه‌های وابسته به جریان‌های سازش‌طلب با نادیده گرفتن حمله آمریکا به مواضع گردان‌های سیدالشهداء(ع)، که به فاصله کوتاهی قبل از حمله به محل حضور محسن حججی انجام شد، به دنبال ایجاد شبهه نسبت به حضور این رزمنده و دیگر نیروهای مجاهد ایرانی در نبرد با تروریست‌های تکفیری در خاک عراق و سوریه هستند.

هدف این رسانه‌های فارسی‌زبان ضد مقاومت، اگرچه این ضدیت را در بسیاری از موارد به صراحت ابراز نمی‌کنند، دعوت افکار عمومی کشور نسبت به خارج شدن نیروهای نظامی جمهوری اسلامی از عراق و سوریه است تا به زعم خود از شهادت محسن حججی‌ها در سوریه و عراق جلوگیری کنند. گویا این عده سخن مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهیدان مدافع حرم را فراموش کرده‌اند که معظم‌له فرمودند: «اگر شهیدان مدافعان حرم نبودند، امروز باید در همدان و کرمانشاه با تروریست‌ها می‌جنگیدیم!»

این رسانه‌ها اگرچه از محسن حججی با عنوان «رزمنده دلاور» نام بردند، اما هدف واقعی آن‌ها از این کار زمانی مشخص می‌شود که می‌بینیم این رسانه‌ها ضمن مطرح کردن سؤالاتی ابهام‌برانگیز، نسبت به فعالیت نیروهای ایرانی بویژه فرماندهان مدافعان حرم در عراق و سوریه شبهه‌پراکنی و باورهای منفی در میان مردم ایجاد می‌کنند. نوک پیکان حملات این رسانه‌ها در اغلب اوقات به سمت سرلشکر «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

رسانه‌های عافیت‌طلب و ضد محور مقاومت دلیل اصلی شهادت محسن حججی را به زعم خود بی‌تدبیری سرلشکر سلیمانی عنوان می‌کنند. این در حالی است که اخیرا طی یک نظرسنجی بین‌المللی که از سوی یکی از مراکز تحقیقاتی وابسته به دانشگاه «مریلند» آمریکا انجام شد، فرمانده نیروی قدس سپاه در صدر لیست «محبوب‌ترین شخصیت‌ها در بین مردم ایران» قرار گرفت. علاوه بر این، نقش حاج قاسم سلیمانی در طرح‌های عملیاتی و دفاعی وی در عراق و سوریه، که باعث شد علاوه بر رفع تهدید سقوط از دو پایتخت مهم اسلامی- عربی، شهرهای مهمی همچون موصل و حلب از وجود تروریست‌ها پاکسازی و آزاد شود، نشان‌دهنده اهمیت جایگاه این فرمانده ارشد محور مقاومت است.

از سوی دیگر، این جریان به دنبال قرار دادن دولت به‌ویژه دستگاه دیپلماسی در برابر نیروهای نظامی محور مقاومت است. فعالان رسانه‌ای و حامیان سیاسی این جریان ادعا می‌کنند که تمام شیعیان و مسلمانان برای آنان مهم هستند، اما نجات آنان از مشکلات‌شان تنها باید از طریق دیپلماسی صورت بگیرد. آنان مدعی هستند که حمایت از مستضعفان و در حقیقت ممانعت از نزدیک شدن تهدیدها به مرزهای ایران، هزینه‌های بسیاری برای کشور داشته است.

این در حالی است که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، همواره از شهیدان مدافع حرم و اهدافی که به خاطر آن به شهادت رسیدند، در فضای حقیقی و مجازی دفاع و از ایثارگری آنان برای دفاع از ملت ایران در خارج از مرزهای ایران تجلیل کرده است. وی پس از شهادت محسن حججی نیز ضمن تسلیت شهادت این رزمنده لشکر 8 نجف اشرف سپاه، بار دیگر بر موضع خود در حمایت از رزمندگان ایرانی در عراق و سوریه، که آنان را «مدافعان ایران و اسلام» نامید، تأکید کرد.

رسانه‌های فارسی‌زبان و حتی کانال‌های تلگرامی ضد محور مقاومت که در خارج و گاها در داخل کشور به فعالیت می‌پردازند، بدون درنظرگرفتن هزینه‌های جبران‌ناپذیر ناشی از عقب‌نشینی در برابر قدرت‌های زورگوی جهانی و عوامل منطقه‌ای آنان نظیر گروهک‌های تکفیری، خواهان یک زندگی ذلیلانه در ازای سازش با دشمنان این ملت هستند. اگرچه این رسانه‌ها، که عموما از حمایت اشخاص و مجموعه‌هایی در خارج از ایران برخوردارند، هر بار با شکلی جدید به سراغ موضوع دفاع از حریم اسلام و ایران در خارج از مرزهای کشور می‌آیند اما تجارب گذشته و مخصوصا تجربه همراهی مردمی با شهید محسن حججی به خوبی نشان داد که ملت ایران برخلاف این جریان رسانه‌ای، که به دنبال ذلت، سازش و حقارت در برابر دشمنان است، راه عزت، ایستادگی و عظمت را به تأسی از سرور شهیدان امام حسین(ع) در پیش گرفته است و در این راه، هوچی‌گری رسانه‌های سرسپرده جبهه استکبار هیچ اثری بر اراده ملت ایران ندارد.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها