یادداشت/ سردار «مهدی ظفری»؛

روزی برای بزرگداشت آزادی و آزادگی

بیست و ششم مردادماه یادآور روزی بزرگ در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی به شمار می‌رود، روزی که نشان از آزادی و آزادگی دارد و روزی که پهلوان بودن و دلیرمردی را به همه دنیا نشان داد.
کد خبر: ۲۵۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ - 17August 2017

روزی برای بزرگداشت آزادی و آزادگیگروه استان‌های دفاع پرس ـ سردار «مهدی ظفری»؛ بیست و ششم مردادماه یادآور روزی بزرگ در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی به شمار می‌رود، روزی که نشان از آزادی و آزادگی دارد و روزی که پهلوان بودن و دلیرمردی را به همه دنیا نشان داد.

روز بیست ششم مردادماه سال 1369 بود که اولین کاروان از آزادگان غیور میهن به آغوش گرم ملت بازگشتند و در شهر‌های مختلف کشور مورد استقبال مردم شهیدپرور قرار گرفتند.

ما امروز هر آنچه که از آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس بگوییم کم گفته‌ایم، عزیزانی که با پایمردی و استقامت نه اینکه اسیر رژیم بعث نبودند بلکه رژیم بعث را با اقتدار و عزت و اوج بندگی خداوند اسیر خود نمودند و ذره‌ای بیم و ترس نداشتند چرا که می‌دانستند امام و امتی دارند که به یادشان هستند و خدایی دارند که داشتنش جبران همه نداشتن‌هاست.

اینان همان کسانی‌اند که حماسه‌ها خلق کردند و خود را در تاریخ بشریت ماندگار ساختند، نمونه‌ای از این ماندگاری و مانایی آن نوجوان آزاده‌ای است که در سلول ارتش بعثی عراق و در مواجهه با خبرنگار زن بی‌حجاب گفت: «ما جواب کسی را می دهیم که حجابش را حفظ کند به خاطر اینکه ما مسلمانیم».

فرزندان این مرز و بوم در طول دوران اسارت خود نیز به دشمن نشان دادند همواره و همیشه ایستاده اند و حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها) آن بانوی با کرامت و مظهر صبر را الگوی خود قرار داده‌اند، ایستادگی و مقاومت کردند تا بگویند راه و منش همرزمان شهیدشان را فراموش نکرده‌اند و تا آخرین نفس پای آرمان‌های امام خمینی (ره)، شهدا و انقلاب اسلامی هستند.

آزادگانی که رهبر انقلاب در وصفشان فرمودند: «دوران اسارت کوتاه شده‌ی قرن‌هایی است که انسان‌های با استعداد را به الماس‌های درخشان تبدیل کرده است و این الماس‌ها همان آزادگان هستند».

فرزندان میهن در آن دوران آنگونه صبور ماندند و در برابر مشکلات استقامت کردند تا امروز پیامی برای نسل چهارم انقلاب داشته باشند، پیامی که درس وفاداری و ایثار و استقامت در برابر سختی‌ها و مشکلات را در خود دارد و امروز نیز جوانان انقلابی باید این درس‌ها را بیاموزند و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار