به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

از آزادگان و ایثارگران دفاع مقدس تجلیل شد

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به کشور، از جمعی از آزادگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد.
کد خبر: ۲۵۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ - 16August 2017
از آزادگان و ایثارگران دفاع مقدس در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم تقدیر از ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تقدیر از ایثارگران ساعی و پرتلاش، همزمان با فرارسیدن 26 مرداد ماه مصادف با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، امروز (چهارشنبه) در سالن اجتماعات سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
این مراسم با حضور «سید رضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام «سید محمد حسن ابوترابی فرد»، «سعید اوحدی» رئیس سابق سازمان حج و زیارت، مدیران‌کل وزارت ارشاد، ایثارگران و همچنین چهار خانواده شهدای مدافع حرم از جمله خانواده شهید «حسین معزغلامی» برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام «محمدعلی انصاری» مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی سخنانی ضمن تقدیر از مقام والای شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران به‌ ویژه شهدای مدافع حرم خصوصاً شهید «محسن حججی»، اظهار داشت: از 3409 ایثارگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعم از شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان، 37 نفر آزاده و 106 نفر شهید هستند.

وی با اشاره به اینکه ما برای جامعه ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 2 زمینه تلاش می‌کنیم، ادامه داد: یکی از این خدمات، اعم از مسائل حقوقی، مالی و رفاهی به شخص ایثارگر و همچنین اجرای فعالیت‌های فرهنگی برای ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها است.

حجت‌الاسلام انصاری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه فعالیت‌های وزارت ارشاد دانست و افزود: وزارت ارشاد به عنوان یکی از متولیان ترویج فرهنگ ایثارگر و شهادت می‌تواند در جامعه نقش بسزایی داشته باشد.

حجت‌الاسلام «سید محمد حسن ابوترابی» و «سید رضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بودند. همچنین این مراسم با اجرای زنده «حجت اشرف‌زاده» و شعرخوانی یکی از فرزندان شهدا همراه بود.

بنا بر این گزارش در پایان مراسم، از خانواده‌های چهار شهید مدافع حرم از جمله شهید «حسین معزغلامی» و همچنین چند نفر از ایثارگران وزارت ارشاد تجلیل شد.

انتهای پیام/ 113
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار