دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

انتقام سخت سپاه از داعش در راه است؟

فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر گرفتن انتقام خون شهید محسن حججی از تروریست‌های داعش مصمم هستند و وعده داده‌اند که انتقام سختی از تروریست‌ها خواهند گرفت.
کد خبر: ۲۵۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ - 16August 2017
انتقام سخت سپاه از داعش در راه است؟
به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، بیش از شش سال از بحران سوریه می‌گذرد؛ بحرانی‌ که با حضور برخی از طرف‌های منطقه‌ای چه با درخواست قانونی بشار اسد رئیس‌ جمهور مشروع این کشور و چه بدون اجازه وی به بحران بین‌المللی تبدیل شده است.
 
ایران نیز یکی از کشورهایی است که بنابه درخواست رئیس‌ جمهور قانونی و مشروع این کشور برای مقابله با جریان‌های تکفیری، که با حمایت اربابان منطقه‌ای و بین‌المللی خود نه‌تنها سوریه بلکه منطقه را به آشوب کشانده‌اند، اقدام به اعزام نیروهایی جهت کمک به ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم کرده است.
 
عملکرد تاثیرگذار نیروهای مستشاری ایران در کنار ارتش سوریه در مبارزه با جریان‌های تکفیری موجب شده است که برخی از عناصر این جریان‌ها با خط گیری از سرکرده‌های خود، دست به اقداماتی تروریستی علیه دولت جمهوری اسلامی و ملت ایران بزنند.
 
مهم‌ترین گام آن‌ها در این مورد، انجام عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) در تهران بود که علی‌رغم شهید و مجروح شدن تعدادی از هموطنان‌‌مان، نتوانست اهداف مورد نظر تروریست‌های داعش را برای آنان تأمین کند.
 
رهبر معظم انقلاب، که در همان ساعات دیداری با جوانان کشور داشت، وعده سیلی خوردن تروریست‌های داعش پس از عملیات تهران را داد.
 
چند روز بعد، شش فروند موشک بالستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مراکز فرماندهی گروهک تروریستی داعش در شهر «المیادین» در استان دیرالزور سوریه را در هم کوبید و بیش از 170 نفر از تروریست‌ها را به هلاکت رساند. این پاسخ بخش کوچکی از توان بازدارندگی جمهوری اسلامی را به رخ دشمنان انقلاب اسلامی و حامیان گروهک‌های تروریستی نظیر داعش کشید.
 
اما در آن سوی مرزها داعش فکر می‌کرد با حمله پشتیبانی شده از سوی آمریکا به ناحیه مرزی بین عراق و سوریه و سپس اسیر و شهید کردن «محسن حججی» می‌تواند افکار عمومی مردم ایران را به لرزه درآورد و مخالفت آنان با حضور رزمندگان ایرانی در سوریه را سبب شود. برخلاف توقع تروریست‌های داعشی، شهادت محسن حججی موج گسترده‌ای از همدردی و ابراز محبت طیف‌های گسترده مردم را نه فقط در ایران، بلکه در دیگر کشورهای اسلامی خصوصا لبنان کرد.
 
ساعاتی پیش شبکه خبری المیادین فیلم مستندی از عملیات نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه «حمیمه» در شرق استان حمص سوریه را منتشر و اعلام کرد که عملیات انتقام‌گیری سپاه از داعش آغاز شده است. در همین خصوص تعدادی از تحلیلگران مسائل منطقه احتمال دادند که این عملیات، همان انتقام خون محسن حججی است که فرماندهان سپاه وعده آن را داده بودند، اما اظهارات سردار «رمضان شریف» سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این موضوع را رد کرد.
 
در این خصوص سردار شریف تأکید کرد: «اتفاق ویژه‌ای که بتوان تحت عنوان عملیات انتقام جویانه برای استیفای خون شهید حججی از آن نام برده به وقوع نپیوسته است، اما بزودی شاهد انجام این رخداد خواهیم بود.»
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها