توسط سردار ملکی؛

برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس مازندران تشریح شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان مازندران برنامه‌های این هفته را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۵۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ - 16August 2017

تشریح برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس مازندران توسط سردار ملکیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان مازندران ظهر امروز به ریاست «علیرضا یونسی رستمی» معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری مازندران، دبیری سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران و با حضور اعضای ستاد در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار مازندران در سخنانی با اشاره به در پیش بودن سی و هفتمین سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: با توجه به تقارن این هفته با ایام دهه اول ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر انتظار می رود برنامه‌ها با نگاه عاشورایی برگزار شود.

وی از تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: این ستاد دارای 15 کمیته و 22 ستاد شهرستانی است که برای کمیته اعضاء و برنامه های پیشنهادی تنظیم و در اختیار مسئولین کمیته ها قرار گرفت.

سردار ملکی در ادامه به عناوین کمیته های این ستاد اشاره کرد و گفت: کمیته های پیشکسوتان و پشتیبانی جنگ، کودک و نوجوان، دانش آموزی، نیروهای مسلح، ایثارگران، فرهنگی، اطلاع رسانی، دانشگاهیان، هنری، نظارت و بازرسی، بانوان، روستایی، ورزش و جوانان ، سپاه و بسیج و روحانیت و مردمی از جمله این کمیته هاست.

وی همچنین نسبت به تشکیل ستاد شهرستانی تاکید کرد و گفت: بعد از ابلاغ استانداری انتظار ما این است که ستاد های شهرستانی در اولین فرصت نسبت به تشکیل ستاد اقدام نمایند.

سردار ملکی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس امسال باید با شکوه و عظمت خاصی صورت گیرد، یادآور شد: محرم زنده است و ما سربازان کوچک راه عاشوراییم.

مدیرکل حفظ آثار مازندران در ادامه به شهادت شهید محسن حججی که در دفاع از حرم به شهادت رسید، عنوان کرد: شهدای مدافع حرم و شهید حججی در خط مقاومت جان خود را فدا کردند و این فرهنگ باید در دنیا گسترش پیدا کند.

سردار ملکی افزود: وظیفه تک تک ما این است که با توجه به هجمه های دشمن که با توان فرهنگی، نظامی و اقتصادی به میدان آمد، برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های آینده و پاسداری از عزت نظام توسط نسل های جدید تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه مازندران چهلمین شهید مدافع حرم را تقدیم کرد، اظهار داشت: پیکر شهید مصطفی خوش محمدی روز جمعه در چالوس تشییع می شود.

مدیرکل حفظ آثار مازندران بیان کرد: امسال یک روز قبل از هفته دفاع مقدس با برگزاری برنامه دیدار فرماندهان و مسئولین و پیشکسوتان دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه به پیشواز بزرگداشت هفته دفاع مقدس خواهیم رفت.

 وی ضمن برشمردن روزشمار هفته دفاع مقدس، عناوین برنامه های شاخص این هفته را اعلام کرد.

سردار ملکی گفت: جمعه 31 شهریور روز معنویت، اقتدار نیروهای مسلح، وحدت ملی و سلامت نامگذاری شده است که سخنرانی فرماندهان نظامی و پیشکسوتان جهاد و شهادت و پدران شهدا یکی از برنامه های این روز پیش بینی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه رژه نیروهای مسلح و برپایی نماز جمعه از برنامه های جمعه 31 شهریور است، احتمال می رود برنامه رژه که به میزبانی سپاه پاسداران خواهد بود، در یکی از روزهای پنجشنبه 30 شهریور، جمعه 31 شهریور و شنبه یکم مهر برگزار شود.

سردار ملکی با اشاره به اینکه روز شنبه یکم مهر ماه به روز علم و فناوری، جوانان و سربازان نامگذاری شده است، اظهار کرد: نواختن زنگ مقاومت و محرم، اعزام سخنرانان به مدارس و حوزه های مقاومت، برگزاری مراسم پاسداشت سربازان، اجرای برنامه زنده ترکیبی، مستند به مدت هفت شب از صدا و سیما و جلسه اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار از جمله برنامه های این روز خواهد بود.

وی عنوان روز دوم مهر ماه را در روزشمار هفته دفاع مقدس، روز ولایتمداری، همبستگی ملی و دفاع همه جانبه اعلام کرد و گفت: برنامه هایی هم برای این روز پیش بینی شده که یکی از آنها اعزام راویان به مساجد و تکایا است.

مدیرکل حفظ آثار مازندران ادامه داد: روز دوشنبه سوم مهر ماه روز اقتصاد مقاومتی، خودباوری، پشتیبانی مردمی و اصناف نامگذاری شده است که پیش بینی برگزاری همایشی با این عنوان و شعار سال، در برنامه ها خواهد بود.

وی عنوان روز چهارم مهر ماه را روز بصیرت افزایی، دشمن شناسی، بیداری اسلامی واستکبار ستیزی عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه های این روز برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری توسط کمیته فرهنگی است.

سردار ملکی عنوان روز چهارشنبه پنجم مهر ماه را روز رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه های صبر و مقاومت اعلام کرد و گفت: قرار است در این روز همایش فرماندهان و پیشکسوتان نیروهای مسلح و زنان اسوه صبر و مقاومت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شود.

وی همچنین اضافه کرد: یکی از برنامه های روز پنجم مهر ماه برگزاری یادواره 32 شهید نیروگاه شهید سلیمی نکاست که توسط کمیته ایثارگران برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار مازندران اضافه کرد: پنجشنبه ششم مهر ماه روز شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران نامگذاری شده است که برای این روز عطرافشانی گلزار شهدا و دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران پیش بینی شده است.

سردار ملکی جمعه هفتم ماه محرم را روز فرماندهان، عزت مداران، حماسه آفرینان اعلام کرد و افزود: حضور دسته جات سینه زنی نیروهای مسلح در نمازجمعه، سخنرانی ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه در خصوص بزرگداشت فرماندهان شهید و سالروز شهادت فلاحی، فکوری، کلاهدوز، نامجو و جهان آرا و برپایی نمایشگاه فرهنگی هنری را از برنامه های این روز دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها