آیت‌الله خاتمی:

فرهنگ مقاومت آب حیات انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فرهنگ مقاومت آب حیات انقلاب اسلامی است و انقلاب با این فرهنگ ماندگار می شود گفت: ۳۸ سال بعد از پیروزی انقلاب همچنان ارزش های دینی ستون فقرات انقلاب است.
کد خبر: ۲۵۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵ - 16August 2017
احمد خاتمی: فرهنگ مقاومت آب حیات انقلاب اسلامی استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران امروز، ۲۵ مرداد در مراسم بزرگداشت شهید مرتضی حسین پور شلمانی، شهید گیلانی مدافع حرم و شهید محسن حججی که در حسینیه شهدای گمنام رشت برگزار شد، نام، یاد و خاطره شهدا را باران رحمت دانست و اظهار کرد: این روزها که برخی از جاهای کشور به سمت خشکسالی معنوی می رفت، شهدای عزیز مدافع حرم به صحنه آمدند و باران عشق شان به خدا بارید و کشور را زنده کرد.

وی عکس سلفی گرفتن با «عباس»های حضرت زینب (س) را افتخار دانست و افزود: هر زمان که کشور نیاز به باران رحمت داشته، شهید حججی ها و حسین پورها به صحنه آمدند و باران معنویت و عشق به خدا را باریدند و دین شان را به انقلاب بزرگ اسلامی ادا کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب برای تداومش نیاز به دو فرهنگ دارد، تصریح کرد: این دو فرهنگ بماند، انقلاب مانده است و می ماند.

آیت الله خاتمی فرهنگ اول را فرهنگ مقاومت دانست و عنوان کرد: اگر بر فرهنگ مقاومت پافشاری کنیم، کید دشمنان بی ثمر خواهد شد. در واقع فرهنگ مقاومت آب حیات انقلاب اسلامی است و انقلاب با این فرهنگ ماندگار می شود.

امام جمعه موقت تهران ارزش های دینی را شالوده انقلاب دانست و گفت: ۳۸ سال بعد از پیروزی انقلاب همچنان ارزش های دینی ستون فقرات انقلاب است. اگر این ارزش های دینی نبود، اگر خدا و معنویت نبود این انقلاب پا نمی گرفت لذا تداوم این انقلاب هم در راستای این ارزش های معنوی است.

وی با بیان اینکه شهدا هزینه های انقلاب اسلامی را به جان خریدند، تاکید کرد: در طول تاریخ پای دین ایستادن هزینه داشته و هیچ دوره ای نداریم که دین مداری بدون هزینه بوده باشد. این هزینه ها متفاوت بوده و کسانی که هزینه را پرداخت کردند عزیز دنیا و آخرت شدند.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به فراوانی جنگ ها و کشته ها و زخمی ها در طول تاریخ، متذکر شد: شهیدان کربلا بر تارک تاریخ می درخشند زیرا پای آرمان های خودشان ایستادند.

وی ادامه داد: دشمنان امروز قدری امیدوار شده بودند که دیگر آن شور و هیجان و عشق نیست اما شهادت حججی ها و حسین پورها پتکی بر مغز دشمنان بود؛ کسانی که فکر می کردند نسل دوم و سوم انقلاب شور و هیجان انقلابی را ندارد. شهدای مدافع حرم به عنوان نسل دوم انقلاب به اندازه نسل اول عشق و شور دارند و این انقلاب، انقلاب اسلامی و این نظام، نظام دینی است و دشمنان را خسته می کند و خسته نمی شود.

خاتمی با بیان اینکه ریگان و بوش اول و بوش دوم و کلینتون و اوباما آمدند تا ایران را سرجای خودش بنشانند اما ملت ایران آنها را سرجایشان نشاند، افزود: بی تردید رئیس جمهور تازه سر کار آمده آمریکا نیز ناکام خواهد ماند زیرا ملت زنده و بیدار ایران فرهنگ مقاومت که نشات گرفته از عشق به خداست را دارند.

وی با اشاره به خاطرات نقل شده از شهیدان حججی و حسین پور، یادآور شد: این شهدا عشق به دین و فداکاری در راه دین داشتند و همین فرهنگ، فرهنگ حیات است و انقلاب تاکنون با این فرهنگ مانده و تا انقلاب حضرت مهدی(عج) ماندنی خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری فرهنگ دوم را که ضروری زمانه ماست فرهنگ شهادت دانست و گفت: فرهنگ شهادت فرهنگ عشق به خدا و فرهنگ ایثار است. بالاتربن سرمایه انسان جان اوست و لذا جان عزیز را کف دست گرفتن و در معرض معامله با خدا قرار دادن، فرهنگ شهادت است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر زیارت مزار شهدای مدافع حرم همراه با وضو، گفت: خداوند به شهدا مدال می دهد زیرا شهدا این راه را انتخاب کردند و روز قیامت اجازه شفاعت ۷۰ نفر را دارند. اعتقاد دارم که شهید در همین دنیا نیز شفاعت می کند و لذا خانواده شهدا در هنگام مشکلات به شهیدشان توسل کنند و او را واسط قرار دهند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه شهید ولی خداست، تصریح کرد: شهادت بردن است و باختن نیست، زیرا همه این راه را باید بروند اما شهید با پای خود به دیدار خدا می رود و سربلند دنیا و آخرت است. عظمت و بزرگی مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای مدافع حرم گواهی بر این مدعاست. همه سربلندی دنیا در برابر چیزی که شهید از خدا می گیرد، ناچیز است.

وی شهید را زنده تر از آن دانست که ما زندگی می نامیم و اظهار کرد: شهید حیات واقعی دارد اما انسان همه واژه ها را در قفس دنیا معنی می کند لذا فرهنگ شهادت فرهنگ بردن به معنای دقیق کلمه است.

عضو مجلس خبرگان فرهنگ شهادت را عامل پیروزی مقاومت در سوریه دانست و خاطرنشان کرد: با این فرهنگ است که مقاومت در موصل بر داعش جنایتکار پیروز شد و با همین فرهنگ به زودی داعش تودهنی محکمی می خورد.

وی با اشاره به مراتب شهادت، بیان کرد: همه شهدا نور چشم هستند، اما شهدای مدافع حرم سه عنوان مهاجر، مجاهد و شهید دارند. هجرت سفر هدفمند برای خداست و مهاجران فی سبیل الله دوست و همنشین ابراهیم خلیل(ع) در بهشت هستند و چه هجرتی بهتر از اینکه برای جهاد در راه خدا باشد لذا شهدای مدافع حرم مهاجر هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند سرپرست خانواده شهید است، گفت: شهید آنقدر در بهشت مقام دارد که انبیای الهی به احترام آنان بر می خیزند، زیرا جهاد دری از درهای بهشت است.

منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها