بیژن نوباوه مطرح کرد؛

امروز شاهد ترویج ایدئولوژی شهید حججی‌ها هستیم/ تقویت فرهنگ بومی رسالت رسانه امروز

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شاهد تربیت و ترویج ایدئولوژی شهید حججی‌ها در جامعه هستیم، گفت: امروز مهم‌ترین رسالت تقویت فرهنگ بومی و سپس ایستادگی در برابر هر هجمه‌ای علیه نظام و انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۲۵۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸ - 16August 2017
امروز شاهد تربیت و ترویج ایدئولوژی شهید حججی‌ها هستیم/ تقویت فرهنگ بومی رسالت رسانه امروز/ ترس دشمن از پیشرف علمی ماستبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، بیژن نوباوه امروز در مراسم گرامیداشت مقام خبرنگار که به همت سازمان بسیج رسانه استان اصفهان برگزار شده بود، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید: کسانی که رسالت الهی را تبلیغ می‌کنند نباید از کسی جز خدا بترسند بر این اساس خبرنگاران شامل این دسته می‌شوند.

وی افزود: پیامبران الهی بزرگ‌ترین خبرنگاران تاریخ بوده و بزرگ‌ترین خبرنگاران را خداوند داشته و خطاب به پیامبران فرمودند: شما تبلیغ‌کنندگان پیام الهی از هیچ‌چیز نترسید که حساب شما با من است، این بدان معناست که ارزش کار خبرنگاران را فقط خدا می‌داند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیرامون شهادت جانسوز شهید مدافع حرم «محسن حججی»، گفت: شهید حججی مثل یک مرد الهی ظاهر شد و احساسات تمام مردم را تحریک کرد و این‌گونه در آستانه ماه محرم، یکی از فرزندان امام حسین (ع) مانند جدش شهید شد و جان خود را فدای اسلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: همه در قبال خون امثال حججی‌ها و خرازی‌ها مسئولیم، آنچه شهدا از ما می‌خواهند، حفظ نظام جمهوری اسلامی است و امروز امثال شهید حججی‌ها همانند سیدالشهدا (ع) برای ایدئولوژی خود جانفشانی کردند.

نوباوه با اشاره به فرمایش امام حسین (ع): «اگر با کشته شدن من جدم پایدار و استوار می‌ماند پس ای شمشیرها مرا دریابید.»،  تصریح کرد: این حرکت و حرف امام حسین (ع) سبب شد تا اسلام احیا شده و پایدار بماند و سیدالشهدا نیز در تاریخ برای همیشه ثبت شود.

وی افزود: شهید حججی‌ها با تقدیم سر و جانشان سبب شدند تا دل‌های آزاده جهان به سمت اسلام کشانده شود، به تعبیری دیگر سرشان را دادند تا اسلام پایدار بماند.

نوباوه گفت: خبرنگاران و قلم آن‌ها در این زمینه مسئول هستند؛ در قیامت به خاطر آنچه نوشتیم یا ننوشتیم از ما سؤال خواهد شد، به عنوان مثال شهید رهبر یکی از شهدای گران‌قدر خبرنگار است که در زمان محاصره آبادان یک نفره اتاق رادیو نفت آبادان را می‌چرخاند و بعثی‌ها از هیچ فعالیتی برای خاموش کردن این صدا دریغ نمی‌کردند؛ خبرنگار واقعی این‌چنین شخصیت‌هایی هستند.

این جهادگر بخش رسانه با بیان اینکه شناخت جایگاه اصلی نظام، رمز موفقیت، پیشرفت و حرکت بهتر نظام است، بیان کرد: به عنوان مثال در جنگ جهانی دوم تمام قدرت‌های دنیا علیه نظام فاشیست متحد شده بودند، اما مگر ایران هم فاشیست بود که تمام دنیا علیه ما متحد شد؟ چرا این هنوز هم ادامه دارد؟ چرا کل دنیا یک طرف ایستاده و جمهوری اسلامی ایران هم در طرف دیگر قرار دارد؟

وی در ادامه گفت: جواب تمام سوال‌ها این است: درست است که ایران یک درصد جمعیت و یک درصد سرمایه جهان را دارد و به طبع قدرت اقتصادی ویژه‌ای هم ندارد اما آن چیزی که دشمن را در برابر ما متحد کرده، ایدئولوژی اسلام است؛ به عبارت دیگر می‌توان گفت آمریکا دارای 40 درصد منابع جهان است و تولید ناخالص داخلی آن ها 26 است و بودجه دفاعی آمریکا نیز با مجموع بودجه دفاعی 140 کشور برابری می‌کند، پس دلیل اتحاد استکبار علیه ما توان نظامی ما نیست و بلکه ایدوئولوژی و تفکری است که بسیار ارزشمند است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه طالبان و داعش ساخته دست آمریکا هستند، گفت: وقتی دیدند نمی‌توانند جلوی اسلام انقلابی را بگیرند، طالبان را خلق کردند که همین طالبان بعدها به دشمن درجه ‌یک خود آن‌ها تبدیل شد؛ داعش نیز همین‌طور، هنگامی که دیدند نمی‌توانند جلوی گسترش ایدئولوژی اسلام را بگیرند داعش به وجود آمد و هر روز نیز به آن کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه عامل پیروزی‌های اخیر سوریه و عراق حاصل تسلیح نیروهای مردمی هست، خاطر نشان کرد: در ابتدا باید افکار نیروهای مردمی تسلیح می‌شد و بعد هم اسلحه به آن‌ها داده می‌شد؛ این امر از ثمرات دوران دفاع مقدس بود که حاصل آن پیروزی نیروهای بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) و نیروهای بسیج مردمی سوریه است.

نوباوه افزود: در بسیاری از مذاکرات، سران بسیاری از کشورها مخفیانه اعلام می‌کنند که طرف جمهوری اسلامی هستند اما جرأت بیان این عقیده را ندارند، بالاترین تهدید نظامی آمریکا علیه کره شمالی بود اما کره‌ای‌ها حتی روی نقشه نشان دادند که از کدام مسیر آمریکا را موشک‌باران خواهند کرد، بلافاصله آمریکا عقب نشست و پیشنهاد مذاکره را مطرح کرد.

وی پیرامون حمله موشکی سپاه به مقر داعش گفت: یک ماه بعد از این حمله که در انتقام قربانیان حادثه مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، سعودی‌ها تقاضای میانجی‌گری میان عربستان و ایران کرده‌اند؛ این خیلی مهم است که با وجود این همه تحریم به تکنولوژی ساخت موشک بالستیک رسیده‌ایم؛ آمریکا می‌داند این‌همه پیشرفت با وجود تحریم یک کشور آن را به الگو تبدیل می‌کند، به همین دلیل دشمن از علم ما بیشتر از تسلیحات ما می‌ترسد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پیرامون نشاندن پهپاد RQ170  توسط رزمندگان سپاه، اظهار داشت: سپاه پاسداران در مدت 19 ثانیه یعنی کم‌تراز نوشیدن یک لیوان آب، این پهپاد را سالم به زمین نشاند؛ آمریکا حتی نتوانست پیغام انفجار را برای این هواپیمای فوق پیشرفته ارسال کند و این بزرگی این حرکت را می‌رساند و این را اثبات می‌کند که دشمن از علم ما بیشتر می‌ترسد.

وی پیرامون جنگ نرم ایجاد شده توسط دشمن اظهار داشت: بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های جنگ نرم علیه ایران اجرا شده و می‌شود؛ در هیچ جای دنیا بیشتر از 10 شبکه به یک زبان خاص فعال نیستند اما 260 شبکه فارسی‌زبان در بین شبکه های ماهواره‌ای وجود دارد و در راستای تغییر سبک زندگی مردم فعالیت می‌کنند.

نوباوه در ادامه با بیان اینکه به تعبیر ژنرال نظامی ویتنام، ایران کمر آمریکا را شکسته است، گفت: جرج بوش خود معترف بود که ما 2 دهه برنامه‌ریزی و هزینه برای تغییر باورها در ایران کردیم تا انقلابیونی چون شهید فهمیده، خرازی‌ها و همت‌ها پرورش نیابند، اما امروز شاهد تربیت شهید حججی‌هاست.

وی افزود: زمانی که چادر بر سر دختران و ریش به صورت پسران سنگینی کرد، متوجه از بین رفتن فرهنگ شدیم، تقویت فرهنگ بومی و احساسات نوستالژیک از جمله وظایف رسانه است، تاریخ کهن ایران برای غرب خطرناک است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افزایش هزینه‌ای اقتصادی زندگی مردم ناشی از تغییر الگوی زندگی آنها است؛ غرب در جوامع بین‌الملل این‌طور جا انداخته است که هر مخالفت و انتقادی در غرب، عین دموکراسی است و هر انتقاد و مخالفتی در کشورهای به‌اصطلاح خودشان در حال‌ توسعه، معنای براندازی می‌دهد و همین سبب ایجاد فتنه سال 88 بود.

وی  با نفی جدا کردن جامعه به 2 دسته اصلاح‌طلب و اصولگرا گفت: اصلاح‌طلبی که اصول اساسی اسلام را قبول نداشته باشد، اصلاح‌طلب نیست و اصول‌گرایی که اعتقاد به لزوم اصلاح‌طلبی در جامعه نداشته باشد، اصول‌گرا نیست، حضرت آقا فرمودند « ما اصول گرا و اصلاح طلب نداریم بلکه ما دو دسته داریم یا انقلابی یا غیر انقلابی»

نوباوه گفت: بازی‌های سیاسی اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی فقط موجب هدررفت سرمایه‌ها در کشور می‌شود؛ امروز مهم‌ترین رسالت یک خبرنگار آگاهی خود و سپس ایستادگی در برابر هر هجمه‌ای که علیه نظام و انقلاب اسلامی پدید آید، است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها