وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ایثارگران و آزادگان هم از تبار شهدا هستند/ هیچ‌کس نباید انقلاب اسلامی را به نام خود ثبت کند

«سید رضا صالحی امیری» با بیان اینکه ایثارگران و آزادگان هم از تبار شهدا هستند، گفت: ما وقتی از مفهوم خانواده صحبت می‌کنیم، یعنی همه ایثارگران، آزادگان، جانبازان و شهدا را باهم می‌بینیم، چون همگی یک خانواده هستند و یک هدف دارند و آن هم هدف مقدس الهی است.
کد خبر: ۲۵۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ - 16August 2017

ایثارگران و آزادگان هم از تبار شهدا هستند/ هیچ‌کس نباید انقلاب اسلامی را به نام خود ثبت کند

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، «سید رضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم تقدیر از ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تقدیر از ایثارگران ساعی و پرتلاش که امروز (چهارشنبه) در سالن اجتماعات سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن تقدیر از شهدای مدافع حرم به ویژه شهید «محسن حججی» و همچنین رزمندگان، ایثارگران و شهدای دفاع مقدس، اظهار داشت: از کربلا تا شام همواره حادثه خیز بوده، از این رو این چه سری است که در کربلا و شام سرها بریده می‌شود، حتما حکمت الهی در کار است که ما از آن بی‌اطلاع هستیم.

وی افزود: اگر ما امروز حیات، کرامت، شرافت و عزت داریم، همگی به برکت این شهدا است.

صالحی امیری با بیان اینکه ایثارگران و آزادگان هم از تبار شهدا هستند، خاطرنشان کرد: ما وقتی از مفهوم خانواده صحبت می‌کنیم، یعنی همه ایثارگران، آزادگان، جانبازان و شهدا را باهم می‌بینیم، چون همگی یک خانواده هستند و یک هدف دارند و آن هم هدف مقدس الهی است.

وی با اشاره به اینکه وجود ایثارگران و خانواده‌های شهدا، برکتی برای تداوم بقای نظام اسلامی است، افزود: در چند روز اخیر که این صحنه شهدای مدافع حرم در کشور تکرار شد، تشابهات را وقتی در مقاتل می‌بینیم و با حوادث کربلا مقایسه می‌کنیم، به این باور می‌رسیم که عاشورا همیشه در تاریخ تکرار می‌شود و انسان‌ها یا «حسینی» هستند و یا «یزیدی».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اگر درخت با آب آبیاری می‌شود و حیات دارد، درخت انقلاب اسلامی نیز با خون شهدا آبیاری می‌شود. هیچ‌کس نباید نظام و مجموعه انقلاب اسلامی را به نام خود ثبت کند، این نظام و این انقلاب متعلق به شهدا و راه آن‌ها است و همه ما جیره‌خواران سفره شهدا هستیم.

وی در پایان، از مرحوم سید علی اکبر ابوترابی به عنوان اسطوره مقاومت، ایثار و فداکاری و الگویی برای انسان‌های امروز و نسل های انده یاد کرد.

انتهای پیام/113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار