حجت الاسلام شهیدی در کنگره ملی «الماس‌های درخشان»:

آزادگان قانع‌ترین و صبورترین قشر ایثارگران هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آزادگان از صبورترین و قانع‌ترین قشر ایثارگران هستند.
کد خبر: ۲۵۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴ - 16August 2017
آزادگان قانع ترین و صبورترین قشر ایثارگران هستند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنگره ملی الماس‌های درخشان که عصر امروز چهارشنبه 25 مردادماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: در دیدارهایی که با آزادگان داشتم اینها را شهیدان زنده دیدم. با فشار و شکنجه‌ها و رنج هایی که دیده‌اند کار بزرگی در اسارت کردند.

وی افزود: 42 هزار و 789 آزاده داشتیم که 36 هزار رزمنده و بقیه غیر نظامی بودند؛ یعنی حدود 80 درصد از رزمنده ها به اسارت درآمدند و مابقی افراد عادی بودند.

حجت‌الاسلام شهیدی عنوان کرد: 450 نفر از اسرا در زندان های عراق بر اثر شکنجه‌ها و اذیت و آزار به شهادت رسیدند. 90 درصد از آزادگان جانباز هستند و این موضوع دلالت بر این داردکه آنها  هیچ‌گاه تسلیم نشدند و تا آخرین گلوله مقاومت کردند.


وی با بیان اینکه در بین هزار نفر از آزادگان تعدادی خلبان وجود داشت، بیان کرد: این خلبانان در حدود 10 سال و بیشتر هیچ خبری از آن‌ها نبود که به صلیب سرخ اجازه بازدید ندادند. شهید لشکری 18 سال اسیر بود و شکنجه‌های بسیاری دید تا اینکه سال 77 آزاد شد و در سال 88 به شهادت رسید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ویژگی‌های آزادگان را صبر آنان دانست و گفت: مقام معظم رهبری  زمانیکه کتاب من زنده‌ام را به دست گرفتند در مدت کوتاهی خواندند. مهمترین ویژگی این آزادگان صبر بود و اینها بودند که صدام را وادار کردند نامه آزادی آن‌ها را بنویسد.

وی تصریح کرد: تعدادی از آزاده‌ها در شرایط اسارت زبان‌های خارجی، قران و غیره یاد گرفتند. امروز نیز کم‌ توقع‌ترین ایثارگران ما آزاده‌ها هستند. فعال‌ترین قشر در بین تشکل‌ها آزاده ها هستند. اینان سبک زندگی را از اسارت آموختند. همه باید قدردان آن ها باشیم. ایثارگران عامل بقا و آبروی ما در دنیا هستند.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار