از سوی «روحانی» صورت گرفت؛

ابلاغ قانون موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر

رئیس جمهور قانون موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر را برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ کرد.
کد خبر: ۲۵۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴ - 16August 2017
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «حسن روحانی»، رئیس جمهوری قانون موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر را برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ کرد.

قانون موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر در تاریخ 28 تیرماه 1396 در مجلس به تصویب رسید و سپس در تاریخ 1306/5/11 در شورای نگهبان تایید شد.

وزیران کشور پنج دولت ساحلی دریای خزر شامل جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان این موافقتنامه را مشتمل بر یک مقدمه و بیست و دو ماده است در مهرماه 1393 (سپتامبر 2014) در شهر آستاراخان روسیه امضاء کردند.

بر اساس این موافقتنامه "واکنش به شرایط اضطراری"؛ شامل عملیات نجات و دیگر اقدامات اضطراری که در صورت بروز شرایط اضطراری صورت می گیرد و هدف از آنها نجات دادن جان افراد و حفظ سلامتی آنها، حفاظت از محیط زیست و کاهش میزان خسارت ها و صدمات مادی است و مناطق شرایط اضطراری را نیز در بر می گیرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها