مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان زنجان:

30 عنوان کتاب دفاع مقدس در زنجان چاپ و منتشر شده است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان در دیدار با فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمال غرب کشور گفت: اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان زنجان در سال 95، 30 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ و منتشر شده است.
کد خبر: ۲۵۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ - 17August 2017
30 عنوان کتاب دفاع مقدس در زنجان به چاپ رسیده استبه گزارش دفاع پرس از زنجان، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمال غرب کشور دیدار کرد.

در این دیدار سرهنگ پاسدار علی مهدیخانی با بیان اینکه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان زنجان در راستای ترویج، توسعه و نشر فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس انجام وظیفه می نماید، تصریح کرد: تلاش می کنیم تا فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل آینده و جوان انتقال یابد که یکی از راه های انتقال این فرهنگ احداث مراکز فرهنگی و یادمان های شهدا است.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس زنجان با اشاره به روند ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در این استان، اظهار داشت: برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان نیاز می باشد تا همه دستگاه ها پای کار بیایند و فرماندهان و پیشکسوتان استان نیز در این راه ما را یاری نمایند.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ساختمان مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، افزود: اعتبارات ارسالی از مرکز باعث شده تا پروژه پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

مهدیخانی همچنین گزارشی از روند پیگیری، تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدای گمنام در استان ارائه نمود و تصریح کرد: بعد از تدفین پیکر های مطهر شهدا نیاز می باشد المان و یادمانی جهت ارج نهادن به مقام شامخ شهدا احداث گردد که این امر نیز نیاز به مساعدت اعتباری استان دارد.

وی با بیان اینکه 60 شهید گمنام دفاع مقدس در 23 نقطه یادمانی در استان تدفین شده است، گفت: از این 23 یادمان، 11 یادمان به بهره برداری رسیده و الباقی در حال ساخت یا در دست مطالعه است.
 
مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان زنجان به اشاعه فرهنگ دفاع مقدس از طریق چاپ کتب در این حوزه اشاره کرد و گفت: در سال 95، 30 عنوان کتاب در استان در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده است که از این تعداد 23 عنوان آن به صورت مستقل و 7 عنوان نیز با کمک اداره کل حفظ آثار منتشر گردیده است.
 
در این دیدار سرتیپ پاسدار محمدتقی اصانلو با قدردانی از تلاش اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان زنجان در اشاعه  و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، اظهار داشت: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و باید تلاش شود تا این فرهنگ به درستی در اختیار نسل جوان قرار گیرد.
 
وی افزود: در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس از بحث محتوایی نباید غافل بود و از ظرفیت موجود استفاده شود و مسئولان نیز کمک کنند تا این پروژه به اتمام رسد.
 
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمال غرب کشور چاپ کتب در حوزه دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: در انتخاب سوژه بسیار دقت شود و از رزمندگان درگیر در جنگ نباید غافل شد زیرا آنان بصورت میدانی مبارزه می کردند و خاطرات بسیار خوبی دارند.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها