گزارشی از مراسم گرامیداشت شهیدان «مشلب و حججی» در حرم رضوی؛

مادر شهید «مشلب» خطاب به همسران و مادران شهدا: شهدای ما آینده اسلام را رقم خواهند زد

مادر شهید لبنانی «احمد مشلب» در مراسم گرامیداشت دو شهید مدافع حرم گفت: فرزندان ما قرار است تا ظهور امام زمان(ع) آینده اسلام را تغییر دهند و افتخار می‌کنیم فرزندانی داریم که در این راه فدا می‌شوند تا اسلام و امت اسلامی باقی بماند.
کد خبر: ۲۵۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴ - 16August 2017
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم گرامیداشت شهیدان مدافع حرم «محسن حججی» و «احمد محمد مشلب» تحت عنوان «نشست برهان» همزمان با روز زیارتی امام رضا(ع) و با حضور خانواده دو شهید شامگاه چهارشنبه (‌۲۵ مرداد) در تالار آستان قدس رضوی برگزار شد.

در ابتدای مراسم 《سلام بدرالدین》 مادر شهید مدافع حرم احمد محمد مشلب از لبنان از شهدای مقاومت به عنوان پیروان حقیقی مکتب اهل بیت یاد کرد و اظهار داشت: ما افتخار می‌کنیم فرزندانی داریم که در این راه فدا می‌ شوند تا امت و اسلام باقی بماند. امامان ما و فرزندان‌شان نیز در راه اسلام جانشان را فدا کردند و همچنین شهدای ما مانند احمد محمد مشلب و محسن حججی در این راه به شهادت رسیدند.

وی دستاوردهای امروز جبهه مقاومت را از برکت عاشورا دانست و گفت: براستی ما هرچه داریم از عاشورا است و این بهترین مدرسه برای جوانان ماست. در عاشورا برخی شهدا ذبح شدند مانند امام حسین (ع) و برخی قطعه قطعه شدند مانند ابوالفضل العباس(ع) ما امروزه همه اینها را شاهد هستیم و این مدرسه تا زمان ظهور امام زمان(عج) برپا خواهد بود.

مادر شهید مشلب خطاب به مادران و دختران حاضر در مراسم بیان کرد: فرزندان ما قرار است تا ظهور امام ر
زمان(ع) آینده اسلام را تغییر دهند. شهدا از تمام خواسته ها و آرزوهایشان بخاطر اسلام گذشتند. خطاب به همه مادران شهید می گویم کسی که باعث می شود ما محکم بایستیم و صبر کنیم و با علاقه این راه را ادامه دهیم حضرت زینب(س) است.

وی ادامه داد: افتخار می کنیم که مولایمان صاحب الزمان پس از ظهور قدم های خود را بر خاکی خواهد گذاشت که این خاک با خون جوانان ما مخلوط شده است و این احساس تمام مادران شهید است. هدف ما فقط رضایت و خوشنودی خداوند است، از این دنیا نه مالی و نه فرزندی می خواهیم. از خداوند می خواهیم پیروزی را برای این امت رقم بزند و رزمندگان ما در هرجا که هستند بر قلب آنها آرامش بدهد.

در ادامه برنامه نیز شعری توسط محمد مهدی سیار قرائت شد و تابلوی نقاشی شده توسط حسن روح الامین به خانواده شهید حججی تقدیم شد. همچین آستان قدس، خانواده شهدای فاطمیون و حجه الاسلام پناهیان از خانواده شهیدان حججی و مشلب تجلیل کردند.

در ادامه حجت الاسلام علیرضا پناهیان عنوان کرد: ما حقیقتا باید تنها به مقام معظم رهبری و امام زمان(عج) شهادت این شهیدان را تسلیت بگوییم چرا که چنین مردان و نیروهای موفق و موثری را از دست داده اند.

وی افزود: پیروزی این شهیدان در منطقه کاملا عیان و نه تنها علائم بلکه خود پیروزی محقق شده است.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به تاثیر شهادت شهدای اخیر سوریه در جامعه گفت: امروز چنان منطق شهدا و مکتب شهادت این شهدا قوی و پر رونق است که شهادت محسن حججی ولوله و تکانه های سنگین را در  منطقه و جهان ایجاد کرده که نشانه نصرت نهایی است.

وی تصریح کرد: اینکه شهدای امروز غریب نیستند و مردم به آنان توجه دارند نشانه نصرت و فتح الهی است. اگر دشمنان آن تصاویر را از شهید حججی نمی‌گرفتند که به خیال خودشان با افتخار بخواهند اسارت و شهادت او را به رخ ما بکشند هیچ وقت عدو سبب خیر نمی شد و این از لطف خدا است. آن تصاویر تاثیر شدیدی در میان اقشار جامعه ایجاد کرد.

سخنران مراسم گرامیداشت شهیدان حججی و مشلب افزود: شهید حججی در غریب ترین نقطه و مظلومانه و تنها به شهادت رسید، این نوع شهادت غریبانه به ندرت پیدا می شود. از تمامی خانواده شهدا خصوصا شهدای مظلوم فاطمیون افغانستان که ظاهرا در اینجا غریب و تنها هستند و عزیزانشان نیز در غربتی دیگر به شهادت می رسند، می خواهم باقیمانده این غربت را هم تحمل کنند چرا که به زودی امام زمان(عج) خواهد آمد و بزودی فرج ایشان محقق خواهد شد آنگاه همه این غربت سرمایه‌ای می شود برای تقدیر ویژه‌ای که صاحب الزمان برای این شهدا دارد.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار