استاندار فارس:

شهدا معلمان عزت و آزادگی جوامع بشری هستند/ فضای دفاع مقدس باید به درون شهرها انتقال یابد

«محمد علی افشانی» گفت: اگر به دنبال اثرگذاری بر جامعه و نسل‌ جوان هستیم، باید فضای دفاع مقدس را به درون شهرها آورد.
کد خبر: ۲۵۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ - 17August 2017

لزوم انتقال فضای دفاع مقدس به درون شهرها/ شهداء معلمان عزت و آزادگی جوامع بشری هستند

به گزارش دفاع پرس از شیراز، سومین جلسه شورای هماهنگی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، عصر روز گذشته (چهارشنبه) در استانداری فارس با حضور اعضاء و به ریاست استاندار برگزار شد.

«محمد علی افشانی» استاندار فارس در این جلسه اظهار داشت:  از ابتدای تاریخ، جبهه حق و باطل در نبرد و تقابل بوده‌اند. شهید متعلق به یک زمان و مکان خاص نیست و در تاریخ جاری است. بنابراین شهدای شاخصی چون سردار اسکندری، متعلق به شیراز است و در جهت تکریم آن‌ها باید همه تلاش‌ها را به کار بگیریم، اما در واقع متعلق به بشریت است. زیرا شهدا معلمان عزت و آزادگی جوامع بشری هستند و امنیت را که چون هوا است را برای ما رقم زده‌اند و همه ما باید قدردان برکت و نعمت شهدا باشیم.

افشانی افزود: در زمینه حفظ آثار دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف آن، اگر چه چاپ کتاب و فعالیت فرهنگی مفید است، اما بیش از این باید رفتار و منش شهدا را سرلوحه عمل خود قرار دهیم. اگر رویه ما با اخلاص و صداقت همراه باشد بسیار موثرتر از چاپ کتاب خواهد بود. بنابراین باید عمل صحیح شهدا را به نسل‌های جوان معرفی کرد، زیرا عمل انسان‌ها بیان‌گر اعتقادات آن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: درمورد ساخت موزه دفاع مقدس باید یک نکته را مدنظر داشت و آن هم رساندن پیام دفاع مقدس است. باید عرفان و روح آزادگی شهدا در ساخت و معماری موزه، هویدا و به مخاطب القا شود. بخش‌های مختلف موزه باید حال و هوای جبهه‌ها و دفاع مقدس را ترسیم کند. اگر به دنبال اثرگذاری بر جامعه و نسل‌ جوان هستیم، باید فضای دفاع مقدس را به درون شهرها آورد.

استاندار فارس تأکید کرد: همچنان بر ساخت کتابخانه در باغ موزه دفاع مقدس تاکید دارم، زیرا فرصتی جهت مطالعه و تحقیق نسل جوان را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار