سردار «سید محمد باقرزاده»:

قبور شهدای گمنام تریبونی برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس است/ فعالیت فرهنگی باید عمیق، ماندگار و اثربخش باشد

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه کارهای فرهنگی باید عمیق و اثر بخش باشد گفت: حرم های مطهر شهدای گمنام تریبونی برای انتشار ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا است و صدا و سیمای فارس باید نقش مادران شهدا در دفاع مقدس را مورد توجه قرار دهد.
کد خبر: ۲۵۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ - 17August 2017

قبور شهدای گمنام تریبونی برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس است/ فعالیت فرهنگی باید عمیق، ماندگار و اثربخش باشد به گزارش دفاع پرس از شیراز، سردار «سید محمد باقرزاده»، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سومین جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، که عصر روز گذشته (چهارشنبه) با حضور مقامات این استان برگزار شد، اظهار داشت، فرهنگ، پایه و هوای تنفس جامعه است. اگر در جامعه‌ای هوا آلوده باشد، امراض رشد خواهند کرد، بنابراین برای تنفس به هوای پاک نیاز است. با توجه به جایگاه ویژه و نقش بی‌بدیل فرهنگی استان فارس، مدیران این استان مسئولیت سنگینی بر دوش دارند. در واقع مسئولین استان فارس باید نگاه فراملی به مسائل فرهنگی داشته باشند که نیازمند تلاش مضاعف است.

وی افزود: در انجام فعالیت‌های فرهنگی باید به سنت و روش پیامبر اسلام (ص) استناد و اقتدا کرد، چرا که زندگی ایشان شاخص است. مثلا شیخ زکزاکی با اقتدا به روش پیامبر (ص) با کمترین امکانات به تبلیغ اسلام پرداخت و چندین میلیون انسان به واسطه ایشان به اسلام گروید.

سردار باقرزاده با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی بسیاری در کشور انجام و شاخص و آمارهای فراوانی ارائه می‌شود، افزود: خروجی این فعالیت‌ها مورد رضایت نیست. بنابراین باید مشکلات را ریشه‌یابی و در جهت حل مسائل تلاش کرد، در حوزه سخت‌افزار، مساجد و مراکز فرهنگی بسیاری ساخته شده است، اما باید به نرم‌افزار هم توجه کرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه جامعه ما دچار کسالت شده و حتما باید تعدادی از هموطنان‌مان شهید و سر از تن آن‌ها جدا شود تا قدری تکان بخورند. سال گذشته جمعی مختلط از زن و مرد در تخت جمشید به رقص و پایکوبی پرداختند و این در حالی بود که 50 متر بالاتر گلزار شهدای پاسارگاد قرار داشت.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: انتظار می‌رود که استاندار محترم برای ساخت بقعه متبرکه شهدای گمنام پاسارگاد بودجه اختصاص دهد. در ساخت بقعه شهدا معماری اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در فعالیت فرهنگی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید به کار عمیق، ماندگاری و اثربخشی کار توجه کرد و ریشه‌های دین و گفتمان انقلاب را مبنا قرار داد. در سفرهای راهیان نور گاهی جوانان کشورهای مختلف از سوریه و عراق شرکت دارند که این نشان از فعالیت‌های مثبت صورت گرفته در این حوزه است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: قبور شهدای گمنام، تریبونی برای نشر فرهنگ دفاع مقدس است. در محل قبور شهدا باید بازکاوی نبردها، شب خاطره، شب شعر و غیره برگزار و به‌عنوان تاریخ شفاهی منطقه ثبت و چاپ شود.

وی در پایان تأکید کرد: متولیان امور فرهنگی در بهره‌برداری از جریان شهدای مدافع حرم باید نهایت تلاش را به خرج دهند. مثلا شهید اسکندری به دست تکفیری‌ها به شهادت رسید در حالی‌که باید زندگی و منش این شهید عزیز به جامعه معرفی می‌شد، اما حتی یک تولید تلویزیونی از استان فارس هم صورت نگرفت. همچنین صدا و سیمای فارس باید نقش مادران شهدا در دفاع مقدس را مورد توجه قرار دهد و با ضبط گفتگو از مادران شهدا، به سیر تربیتی شهدا بپردازد تا الگویی برای نسل‌های آینده و یک زندگی پاک قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار