من انقلابی‎‌ام (59)/ در «شب خاطره پاوه» عنوان شد؛

کتاب «ماموستا» برگ زرین زندگی من خواهد بود/ کردستان بخش مغفول مانده انقلاب است

حسین ‌نصرالله زنجانی با اشاره به برجستگی‌های کتاب «ماموستا»، گفت: کتاب «ماموستا» برگ زرینی در زندگی من خواهد بود.
کد خبر: ۲۵۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ - 17August 2017
کتاب «ماموستا» برگ زرینی زندگی من خواهد بود/ کردستان بخش مغفول مانده انقلاب است

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور غرب و شمال غرب، «حسین ‌نصرالله‌زنجانی» مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری اداره کل امور استان‌های حوزه ‌هنری در مراسم شب خاطره پاوه با بیان اینکه بخش مغفول مانده جنگ ما کردستان و علمای کردستان است، اظهار داشت: آرامش امروز کردستان مرهون تلاش‌های علمای اهل سنت است.

وی درباره علت پرداختن به خاطرات ملاقادر قادری، گفت: مدت‌ها به دنبال شخصیتی بودیم تا نسبت به جریانات کردستان آشنایی کامل داشته باشد. کتاب «ماموستا» چند نکته مهم دارد؛ اولاً برای اولین بار به سیر تاریخی علمای اهل تسنن پرداخته، ثانیا سختی‌های دوران طلبگی و رنج‌هایی که ملاقادر قادری برای پیدا کردن استاد جهت فراگرفتن علوم حوزه را کشیده، بیان کرده است.

‌نصرالله زنجانی تاکید کرد: این کتاب برای طلبه‌های اهل تسنن و تشیع آموزنده است و به درستی نشان می‌دهد که یک عالم چگونه در راه دین زحمت می‌کشد.

مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری اداره کل امور استان‌های حوزه ‌هنری خاطر نشان کرد: وجه دیگر این کتاب نشان دادن محبت مردم کردستان به اهل بیت علیهم السلام است. موضوع بسیار مهمی که در کتاب ماموستا به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: روایت‌هایی از جریان انقلاب و حرکتی که مردم کردستان در جریان انقلاب داشتند موضوع برجسته دیگر این کتاب است. حرکت‌های انقلابی که در روزهای آغازین انقلاب شکل گرفت و برگ‌هایی از تاریخ خواهد بود. فکر می‌کنم اگر برگ زرینی در زندگی من باشد، کتاب ماموستا خواهد بود.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار