حسینی:

سهم اقتصاد در جنگ روز به روز در حال افزایش است

وزیر سابق اقتصاد و دارایی گفت: دفاع همه جانبه است و ابعاد مختلفی از جمله فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دارد و امروز اقتصاد در استراتژی دفاع ملی تاثیرات زیادی دارد؛ جنگ، جنگ اقتصادی است و سهم اقتصاد در جنگ حال و آینده بیشتر شده است.
کد خبر: ۲۵۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ - 17August 2017
سهم اقتصاد در جنگ روز به روز در حال افزایش استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «سید شمس‌الدین حسینی» رییس گروه منابع و اقتصاد دفاعی مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی در همایش اقتصاد دفاع، دفاع اقتصادی و‌ اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در راستای موضوع اقتصاد دفاع، اقداماتی در دانشگاه دفاع ملی و مرکز تحقیقات راهبردی در حال انجام است و بر آن هستیم این تخصص و رشته را تقویت کرده و ترویج دهیم و اقداماتی برای یک دوره دکترا دانشگاه عالی دفاع ملی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در ابن حوزه به توفیقاتی دست پیدا کنیم باید موضوع اقتصاد دفاع را به یک گفتمان در سطح ملی تبدیل کنیم.

حسینی با اشاره به برگزاری همایشی با موضوع اقتصاد دفاع در سطح ملی گفت: فراخوان جمع‌آوری مقالات در سطح کشور داده شده و این همایش در بهمن و یا اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: اهداف این همایش تقویت شبکه نخبگی است. در این راستا تصمیم گرفته شده سلسله همایش‌های تخصصی با موضوع اقتصاد دفاع در سطح کشور برگزار شود.
 
وزیر سابق امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اقتصاد دفاع، دفاع اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: این سه عبارت در یکدیگر تنیده هستند و زمانی که از اقتصاد دفاع صحبت می‌کنیم به دنبال توسعه اقتصادی در حوزه دفاع هستیم و به دنبال این هستیم که علم اقتصاد بیشتر در حوزه دفاع ظهور پیدا کند.

حسینی در ادامه افزود: دفاع همه جانبه است و ابعاد مختلفی از جمله فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دارد و  امروز اقتصاد در استراتژی دفاع ملی تاثیرات زیادی دارد؛ جنگ، جنگ اقتصادی است و سهم اقتصاد در جنگ حال و آینده بیشتر شده است.

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها