استاندار خراسان رضوی:

آزادگان در کاهش آسیب­‌های اجتماعی نقش تعیین کننده­ای خواهند داشت

علیرضا رشیدیان گفت: با توجه به ظرفیت بالایی آزادگان که در حوزه های مختلف دارند، می‌توانند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسیار مهمی داشته باشند، که ضرورت دارد در این زمینه به شکل فعال ورود پیدا کنند.
کد خبر: ۲۵۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ - 17August 2017
آزادگان در کاهش آسیب­های اجتماعی نقش تعیین کننده­ای خواهند داشتبه گزارش دفاع پرس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، همزمان با فرارسیدن سالروز ورود آزادگان کشورمان به میهن اسلامی «علی رضا رشیدیان» استاندار خراسان رضوی، شب گذشته (چهارشنبه) در دیدار با جمعی از آزادگان سرفراز استان، اظهار داشت: افتخار بسیار بزرگی نصیب کسانی شده که دوران پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را درک کرده‌اند و در میان آنان که دفاع مقدس را دریافته‌اند، اسرای دفاع مقدس شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی را تجربه کرده‌اند.

وی افزود: آن‌ها شکنجه‌ها شدند و شرایط بسیار سخت و دشواری را درک کرده‌اند و بر همین اساس از جایگاه بسیار والایی برخوردار هستند.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رزمندگان دفاع مقدس در مقابل گلوله‌های دشمن ایستادگی کردند و باید از آن‌ها به عنوان نماد ایثار و از خود گذشتگی یاد کرد.

رشیدیان با اشاره به اینکه آزادگان باید روحیه‌ای را که در دوران اسارت داشته‌اند در شرایط کنونی نیز حفظ کنند، تاکید کرد: قطعا در شرایط فعلی، آزادگان می‌توانند نقش بسیار مهمی را در ترویج مفاهیم دینی و اخلاقی در جامعه ایفا کنند.

استاندار خراسان رضوی ابراز داشت: آزادگان در حوزه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های فراوانی هستند که باید از آن‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

رشیدیان گفت: با توجه به ظرفیت بالایی آزادگان که در حوزه های مختلف دارند، می‌توانند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسیار مهمی داشته باشند، که ضرورت دارد در این زمینه به شکل فعال ورود پیدا کنند. 

وی یادآور شد: آزادگان دفاع مقدس می‌توانند نقش بسیار مهمی را در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کنند که ضرورت دارد در این زمینه به شکل فعال ورود پیدا کنند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: آزادگان نیز همچون بازنشستگان و زوج‌های جوان می‌توانند در زمان های غیر از اوج سفرها از ٦٠درصد تخفیف برای اقامت در مشهد و زیارت حرم مطهر رضوی استفاده کنند.

رشیدیان گفت: از زمان اجرای این طرح، بیش از ٢٤ هزار زوج به مشهد آمده‌اند و از شرایط به وجود آمده برای زیارت حرم منور رضوی استفاده کرده اند.

در این نشست که با حضور مشاور استاندار در امور آزادگان و مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران خراسان رضوی برگزار شد، برخی از آزادگان دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از این دوران پرداختند.

خاطرنشان می‌شود، استان خراسان رضوی دارای سه هزار و ٣٧٢ آزاده است که هزار و ٨٠٠ نفر از آن‌ها ساکن مشهد هستند.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار