امیر حاتمی در مجلس شورای اسلامی:

توان موشکی و پدافندی ایران افزایش می‌یابد/ وزارت دفاع حامی جبهه مقاومت است

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران در تمامی حوزه‌ها به خصوص حوزه بالستیک و کروز افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۲۵۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ - 17August 2017
توان موشکی و پدافندی ایران افزایش می‌یابد/ وزارت دفاع حامی جبهه مقاومت استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه رای اعتماد وزرا در مجلس شورای اسلامی با تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور عزیزمان و با اشاره به شهادت مدافع حرم «محسن حججی» اظهار داشت: امیدواریم به زودی جنایتکاران پاسخ قاطع نیروهای مسلح ایران را دریافت کنند.
 
وی در ادامه با تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل تصویب قانون «مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا» گفت: با تصویب قاطع این قانون احقاق حقوق ملت را به نمایش گذاشتید و به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سپاه و توان موشکی پاسخ قاطع دادید.
 
امیر حاتمی همچنین از اظهارات و سخنان نمایندگان موافق وی تشکر کرد و گفت: از اینکه به حمایت از بخش دفاع پرداختید، متشکرم و ان‌شاالله در اجر تلاش‌گران بخش دفاعی کشور سهیم باشید.
 
وزیر پیشنهادی دفاع در ادامه به بررسی فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی نظام جمهوری اسلامی ایران و بخش دفاعی کشور پرداخت و عنوان کرد: یکی از فرصت‌های به دست آمده حضور مردم در صحنه‌های مختلف همچون انتخابات ریاست جمهوری است که مشارکت بالایی را مردم به نمایش گذاشتند و ساخت درونی نظام را استحکام بخشیدند. دفاع مردم پایه است و نیروهای مسلح از این پشتیبانی‌های مردم بهره‌مند خواهند شد.
 
وی افزود: در سطح منطقه‌ای تلاش ایران برای بازگرداندن ثبات به منطقه جواب داده است. در سطح بین المللی نیز ترفندها برای به انزوا کشاندن ایران جواب نداده است و بسیاری از دولت‌های جهان برای تعامل گسترده با ایران تلاش می‌کنند. امروز جمهوری اسلامی ایران به قدرت بازدارندگی دست پیدا کرده است و آن را حفظ خواهد کرد.
 
وزیر پیشنهادی دفاع بیان کرد: چالش‌های پیش روی ایران تلاش‌های دشمنان برای تضعیف توان دفاعی کشور و تبدیل منطقه به انبار سلاح و مهمات است؛ هرچند که بودجه کشور در بخش دفاعی اندک بوده و با تحریم‌های بسیاری روبرو بوده‌ایم اما الحمدلله امروز بالاترین قدرت دفاعی را دارا هستیم.
 
امیر حاتمی با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی خود برای اداره وزارت دفاع در دولت دوازدهم گفت: نحوه دستیابی به قدرت دفاعی بالاتر در برنامه‌ام به روشنی آورده شده و دارای ویژگی‌های برجسته‌ای می‌باشد. در این برنامه به تمامی ظرفیت‌ها توجه شده است. وزارت دفاع از بدو تولد همواره با اتکای به نیروی ایمان و تخصص کارکنان موفقیت‌های روزافزونی را کسب کرده است؛ لذا یاد شهدای وزیر دفاع را گرامی می‌دارم و از زحمات وزرای دفاع پیشین به خصوص سردار دهقان که دوره مدیریتی افتخارآمیزی را داشتند، تشکر کنم.
 
جانشین وزیر دفاع در خصوص تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز دانش بنیان عنوان کرد: هم اکنون از ظرفیت بیش از 100 دانشگاه و حدود 4 هزار شرکت دانش بنیان بهره‌مندیم که در دولت آینده این ظرفیت‌ها را افزایش خواهیم داد و تعامل با شرکت‌های دانش بنیان را از کارفرمایی به مشارکتی ارتقا خواهیم داد. همچنین زیرساخت‌های وزارت دفاع مورد استفاده شبکه همکاران قرار خواهد گرفت.
 
وی در خصوص حوزه ارتقای رزم و قابلیت‌های دفاعی عنوان کرد: اهداف عملیاتی ذکر شده در برنامه را تلاش خواهیم کرد تا محقق کنیم و در این راستا قدرت موشکی را تمامی حوزه‌ها به خصوص حوزه بالستیک و کروز افزایش خواهیم داد و قدرت پدافندی‌مان را ارتقا خواهیم بخشید. همچنین قدرت راهبردی هوایی را افزایش می‌دهیم و به نوسازی توان دریایی می‌پردازیم. با توجه به تهدیدات گروهک‌های تروریستی قابلیت‌های یگان‌های واکنش سریع را نیز افزایش خواهیم داد.
 
امیر حاتمی در رابطه با دیپلماسی دفاع گفت: وزارت دفاع مکمل و هماهنگ با دستگاه سیاست خارجه، فعالانه به ایجاد ثبات و امنیت پایدار در جهان خواهد پرداخت و این نقش آفرینی منجر به بازدارندگی فعال جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. 
 
وی اضافه کرد: روابط دفاعی، حمایت از متحدین و شرکای بین المللی صورت خواهد گرفت و به مقابله با توطئه‌های دشمنان به خصوص آمریکای جنایتکار خواهیم پرداخت که این از اهداف مهم در حوزه دیپلماسی دفاعی است. با توجه به تصویب قانون مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا در مجلس، از جبهه مقاومت، نیروی قدس و سردار سرلشکر قاسم سلیمانی حمایت خواهیم کرد.
 
وزیر پیشنهادی دفاع در خصوص خدمات رفاهی و تامین اجتماعی نیروهای مسلح که مورد تاکید و دغدغه نمایندگان است، گفت: دغدغه‌های نمایندگان را پیگیری خواهم کرد. 
 
وی افزود: وزارت دفاع در حوزه اقتصاد مقاومتی پیشگام بوده و نقش سازنده داشته است. لذا در ادامه به هدایت قابلیت‌ها و افزایش بهره‌وری خواهیم پرداخت. همچنین معیشت کارکنان، بازنشستگان و ایثارگران نیروهای مسلح در اولویت کاری من خواهد بود.
 
امیر حاتمی دیگر برنامه‌های خود را تسهیل و تسریع نوسازی پادگان‌ها، پاکسازی میادین مین و ایجاد مناسبات سازنده با نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: از اعتماد رئیس جمهور و نمایندگان مجلس در صورت دادن رای اعتماد به بنده متشکرم. تمام سوابق خدمتی من در حوزه دفاع بوده و 4 سال اخیر نیز جانشین وزیر دفاع بوده‌ام. عهده‌دار شدن وزارت دفاع امانت گرانسنگ و حاصل مجاهدت‌های هزار شهید صنعت دفاعی و تمامی دانشمندان، مدیران و کارکنان وزارت دفاع است.
 
وزیر پیشنهادی دفاع در پایان گفت: تلاش خواهم کرد که به افزایش وحدت و مشارکت همه‌جانبه نیروهای مسلح بپردازم.
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها