معاون اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس:

در عین پول‌پاشی در اقتصاد، وفاقی بین دستگاه‌های اجرایی شکل نگرفت

سید احسان خان‌دوزی گفت: در عین حالی که پول‌پاشی وسیعی در اقتصاد کشور صورت گرفته است، در ایجاد وفاق میان دستگاه‌های اجرایی ناتوان بوده‌ایم.
کد خبر: ۲۵۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ - 17August 2017
در عین پولپاشی در اقتصاد وفاق بین دستگاه‌های اجرایی شکل نگرفت
به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، «سید احسان خان‌دوزی» معاون اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس در همایش دفاع اقتصادی و اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه بسیاری از الزامات و احکام ابلاغی اقتصاد مقاومتی پیش از ابلاغ از سوی رهبر انقلاب در قوانین کشور لحاظ شده بود، اظهار داشت: 4 ماه بعد از ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی گزارشی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس در این خصوص ارائه شد که بر اساس آن معلوم شد برای بیش از 80 درصد بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی احکام متناسب وجود داشته اما با عدم اجرای عمده آنها مواجه بوده‌ایم.
 
وی ادامه داد: بعد از دولت اول سازندگی به سمت واگرایی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی حرکت کردیم و در 20 سال گذشته این واگرایی در بین دستگاه‌های مختلف مشهود است. ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌توانست به این عدم هماهنگی در دستگاه‌های اجرایی پایان دهد و به همین دلیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شکل گرفت.

خان‌دوزی با بیان اینکه امروز دستگاه‌های اجرایی اقتصادی از یک تشتت در اهداف رنج می‌برند، گفت: در عین حالی که پول‌پاشی وسیعی در اقتصاد کشور صورت گرفته در ایجاد وفاق میان دستگاه‌های اجرایی ناتوان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه سیاست‌های صنعتی، بهره‌وری، فساد اقتصادی، موسسات غیرمجاز، مدیریت آب و مدیریت واردات از جمله چالش‌های اقتصادی کشور به حساب می‌آیند، افزود: در مورد موسسات غیرمجاز تنها نقش بانک مرکزی برجسته شد اما در حالی که می‌رفت این موضوع از سطح اقتصادی به یک چالش سیاسی، امنیتی تبدیل شود نمی‌توان نقش منفی سایر دستگاه‌های مرتبط با این چالش را نادیده گرفت.

معاون اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس  تاکید کرد: چالش موسسات غیرمجازی بانکی بار دیگر ضرورت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در حل و فصل کردن مشکلات اقتصادی را در کانون توجه قرار داد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار