سردار اشتری مطرح کرد؛

ضرورت تبیین ابعاد مختلف دوران دفاع مقدس برای نسل جوان/ تکریم شأن و منزلت خانواده شهدا و ایثارگران را وظیفه خود می‌دانیم

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر ضرورت تبیین تمام ابعاد دوران دفاع مقدس برای نسل جوان و آینده گفت: تکریم شأن و منزلت خانواده شهدا و ایثارگران را وظیفه خود می‌دانیم.
کد خبر: ۲۵۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ - 17August 2017
ضرورت تبیین ابعاد مختلف دوران دفاع مقدس برای نسل جوان / تکریم شأن و منزلت خانواده شهدا و ایثارگران را وظیفه خود می‌دانیمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا در آیین تجلیل از آزادگان نیروی انتظامی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: همزمان با دوران دفاع مقدس، رزمندگان اسلام و انقلاب برای دفاع از خاک و ارزش‌های ولایی، دینی و انقلابی از جان مایه گذاشتند و در این مسیر برخی شهید، عده‌ای جانباز و برخی نیز اسیر شدند، به هرحال همه رزمندگان و دلاورمردان دوران دفاع مقدس برای صیانت از کیان و مرزهای کشور تلاش کردند و جانفشانی همه این عزیزان ستودنی است.

وی با تأکید بر اینکه امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران پس از لطف خداوند و تدابیر و منویات مقام معظم رهبری حاصل جانفشانی رزمندگان اسلام و انقلاب است، افزود: اگر روحیه ایثار، جهاد، سلحشوری و جانفشانی رزمندگان اسلام و انقلاب نبود امروز این امنیت مثال‌زدنی را نداشتیم.

این مقام عالی انتظامی کشور ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت همچنان وجود دارد، به‌طوری که شاهدیم همکارانم در اقصی نقاط کشور برای حفظ نظم، آرامش و امنیت تا پای جان تلاش می‌کنند و گاهی در مسیر مبارزه با اشرار و قاچاقچیان به فیض شهادت نائل می‌شوند.

سردار اشتری تأکید کرد: مجاهدت‌ها و دلسوزی برای کشور و صیانت از ارزش‌های دینی و اسلامی منحصر به دوران هشت سال دفاع مقدس نبوده و نیست و امروز فرهنگ شهادت همچنان زنده است، به‌طوری که شاهدیم مدافعان حرم برای دفاع از اسلام ایثارگری می‌کنند.

این مقام عالی انتظامی با تأکید بر اینکه تکریم ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا از رویکردهای اولویت‌دار نیروی انتظامی است، بیان کرد: در همین راستا، آیین تجلیل از 2100 آزاده نیروی انتظامی به صورت سراسری در کشور برنامه‌ریزی شد و امروز نیز به همت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و معاونت نیروی انسانی ناجا شاهد برگزاری این مراسم در تهران و ستاد فرماندهی هستیم.

وی تأکید کرد: حفظ شأن و منزلت خانواده معزز شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان را بر خود فرض می‌دانیم چرا که معتقدیم این عزیزان ذخیره‌های ماندگار انقلاب اسلامی هستند و باید از برکات وجود این عزیزان بهره ببریم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه بر ضرورت تبیین تمام ابعاد دوران دفاع مقدس برای نسل‌های آینده تأکید کرد و افزود: یکی از برنامه‌های ناجا ثبت خاطرات جانبازان و آزادگان است، چرا که معتقدیم نسل جوان باید با دلاورمردی این عزیزان آشنا شود و ابعاد مختلف این ایثارگری‌ها روشن و فرهنگ ایثار و شهادت ترویج شود.

وی در ادامه با اشاره به شهادت مدافع حرم؛ شهید «محسن حججی» خاطر نشان کرد: در صدها کیلومتر فراتر از مرزهای کشور، مدافعان حرم برای دفاع از ارزش‌ها جانفشانی  می‌کنند، جوانان و شیرمردانی که دل در گرو اسلام دارند و شهید محسن حججی نیز یکی از همین جوانان غیور بود که در انتخاب مسیر درست عاقبت به خیر شد و شهادت این عزیز سند رسوایی تکفیری‌ها است.

این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: شهید حججی و دیگر مدافعان حرم نماد بارز دفاع از اسلام و حقانیت آن هستند و باید از این جوانان درس بگیریم.

وی در ادامه خطاب به خانواده آزادگان گفت: صبوری و استقامت شما عزیزان در دوران دفاع مقدس و پس از آن فراموش نمی‌شود. شما  نقش موثری در پیروزی داشتید، اگر صبوری و همراهی مادران، همسران، خواهران و خانواده‌های رزمندگان انقلاب و اسلام نبود موفقیتی حاصل نمی‌شد و ما از این بابت قدردان شما هستیم.

وی در پایان از برنامه‌ریزی و تلاش برای راه‌اندازی مجمع آزادگان ناجا خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مجمع می‌تواند در ارتباط نزدیک تر با آزادگان و خانواده‌های این عزیزان کمک کند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها