عصر امروز؛

پیکر مطهر 19 شهید گمنام وارد فرودگاه مشهد شد

پیکر مطهر 19 شهید گمنام سال­ های دفاع مقدس برای تدفین در 9 نقطه از استان خراسان رضوی عصر امروز وارد فرودگاه شهید هاشمی­ نژاد مشهد شد.
کد خبر: ۲۵۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹ - 17August 2017
پیکر مطهر 19 شهید گمنام وارد فرودگاه مشهد شد+جزئیات مراسم تشییع و تدفینبه گزارش دفاع پرس از مشهد، به دنبال میزبانی استان خراسان رضوی از 19 شهید گمنام دفاع مقدس، پیکر مطهر این شهدای والامقام عصر امروز وارد فرودگاه شهید هاشمی­ نژاد شد و با انجام تشریفات نظامی مورد استقبال فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و مسئولین استان خراسان رضوی قرار گرفت.

سردار اکبر نجاتی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در حاشیه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: این شهدای والامقام مربوط به عملیات­ های محرم، والفجر 4، خیبر، بدر، کربلای 5 و 4، والفجر 2 و تک دشمن در فاو هستند که در مناطق عملیاتی شرهانی، پنجوین، جزیره مجنون، شرق دجله، جزیره ام­ الرصاص، شلمچه، حاج عمران و فاو تفحص شده­ اند.

وی سن این 19 شهید گمنام را بین 16 تا 30 سال عنوان کرد و افزود: این شهدا قرار است در 9 نقطه از استان خراسان رضوی تشییع و به خاک سپرده شوند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن دعوت از آحاد مختلف مردم جهت شرکت با شکوه در مراسم تشییع این شهدا گفت: مراسم تشییع 19 شهید گمنام و یک شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون فردا جمعه 27 مردادماه ساعت 17 الی 19 از تقاطع سید رضی به طرف بلوار معلم و سپس چهار راه آزادشهر برگزار خواهد شد که پایان مراسم خیابان امامت خواهد بود.

وی در ادامه ابراز داشت: مراسم وداع با پیکر مطهر 19 شهید گمنام دوشنبه 30 مردادماه همزمان با شب شهادت امام جواد (ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود،

سردار نجاتی در خصوص تشییع و تدفین این شهدای گمنام در 9 نقطه از خراسان رضوی افزود: مراسم تشییع 11 شهید گمنام روز سه­ شنبه 31 مردادماه همزمان با سالروز شهادت امام جواد (ع) در شهرهای عشق ­آباد، قدمگاه، شادمهر و بیدخت و اردوگاه ثامن ­الائمه (ع) کمیته امداد در مشهد برگزار می‌‌شود. همچنین در هفتم شهریورماه همزمان با سالروز شهادت امام باقر (ع) شهرهای کندر، شهرآباد، مزداوند و شاندیز میزبان پیکر مطهر 8 شهید گمنام خواهند بود.

وی در پایان از مردم ولایتمدار و شهیدپرور مشهد و شهرهایی که میزبان 18 شهید گمنام هستند جهت حضور با شکوه در مراسم تشییع و خاکسپاری این شهدا دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار