اعلام آمادگی «شورای انتقالی جنوب» یمن برای گفت‌وگو با انصارالله

یکی از اعضای شورای انتقالی یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک از آمادگی این شورا برای گفت‌وگو با نیروهای جنبش انصارالله خبر داد.
کد خبر: ۲۵۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹ - 17August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، شورای انتقالی یمن، وابسته به احزاب استان‌های جنوبی از آمادگی خود برای گفت‌وگو با انصار الله این کشور خبر داد.

لطفی شطاره، عضو هیأت ریاستی و رئیس اداره اطلاع رسانی این شورا در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در مورد اختلاف این شورا با دولت مستعفی یمن گفت که شورای انتقالی حاصل اداره نخبگان نبوده بلکه با اداره مردمی به وجود آمده و به غیر از آن‌ها، از کسی دستور نمی‌گیرد.

وی به برکناری چند استان‌دار در جنوب یمن نیز اشاره کرد و این اقدام دولت مستعفی را «کاری ناپخته» دانست.

عضو شورای انتقالی یمن با بیان اینکه این شورا مخالف این است که شهر عدن از داخل صنعاء اداره شود، اظهار داشت، شورای انتقالی جنوب برای گفت‌وگو با انصارالله آمادگی دارد.

شورای انتقالی یمن به ریاست عیدروس الزبیدی، استان‌دار عدن ۱۱ ماه می ۲۰۱۷ (۲۱ اردیبهشت ماه) تشکیل شد. عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن با تشکیل این شورا مخالفت کرد.

منصور هادی، به دلیل اختلافاتی که با امارات داشت، چندی پیش، الزبیدی را از منصبش برکنار و «عبدالعزیز عبدالحمید المفلحی» را به جای وی تعیین کرد که این مسئله باعث آغاز تظاهرات‌ها و اعتراض‌های هواداران او شد.
 
منبع: خبرگزاری دانشجو
نظر شما
پربیننده ها