روایت نخستین حضور پدر تنها شهید اروپایی دفاع مقدس در قم

گلزار شهدای قم عصر روز پنجشنبه 26 مرداد شاهد حضور پدر شهید «کمال کورسل» پس از 29 سال فراق بر مزار فرزند شهیدش بود.
کد خبر: ۲۵۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ - 18August 2017
بوسه پدر شهید «کمال کورسل» بر قبر فرزندش پس از 29 سال فراقبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «جیرم کورسل» جوانی مسیحی اهل تونس است که در ایام جوانی پس از آشنایی با دانشجویان مسلمان در فرانسه و شرکت در محفل دعای کمیل آنان، کم کم به دین مبین اسلام علاقه پیدا می کند و مقدمات پذیرش آیین نورانی اسلام در وی فراهم می گردد.

جیرم پس از تشرف به اسلام و شیعه، نام «کمال» را بر خود بر می گزیند و هر چند نام پدرش «محمد مرادی» است، اما بنا بر مقررات کشور تونس، نام فامیل «کورسل» را از مادرش می گیرد و به احترام نام مبارک امام امیرالمومنین (ع)، کنیه «ابوحیدر» را برای خود انتخاب می نماید.

انس «کمال» به تعالیم نورانی مکتب قرآن و اهل بیت (ع) وی را به ایران، قم و تحصیل علوم دینی در مدرسه حجتیه می کشاند. حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل در قالب سپاه بدر اوج دلدادگی «کمال» به جهاد عملی در راه حق است که در نهایت پس از حضور در چند عملیات، در پنجم مرداد سال 67 در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت می رسد.

پدر شهید کمال کورسل که در تونس به امور رسانه ای مشغول بوده، پس از رسیدن خبر شهادت فرزندش، از طرف دولت تونس، از محل کار خویش اخراج می شود و تا سال ها امکان حضور وی در ایران و قم برای زیارت قبر فرزندش فراهم نبوده است تا اینکه با پیگیری های بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرایطی فراهم شد تا روز پنجشنبه پدر کمال، «یعقوب وار» بر مزار «یوسف» گمگشته خویش حاضر شود.

در مراسمی که با حضور «سهراب تاجگردون» مدیرکل امور بین الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، سردار «سید جواد هاشمی» مدیرکل بنیاد شهید استان قم، جمعی از خانواده های معظم شهدا، تعدادی از همرزمان شهید از سپاه بدر، جمعی از مسئولان سپاه و نمایندگانی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم برگزار شد، ابتدا پدر شهید با تشریفات ویژه همراه با اجرای موزیک رزم نوازان سپاه استان وارد گلزار شهدا شد و به مزار مطهر سردار سرلشکر «مهدی شهید زین الدین» ادای احترام کرد.

سپس لحظات فراق به پایان رسید و پدر شهید کمال کورسل، پس از 29 سال دوری، بر مزار فرزند شهیدش بوسه زد.

در این مراسم تاجگردون، سردار هاشمی و تعدادی از همرزمان شهید، ویژگی های این شهید بزرگوار و نحوه شهادت و اطلاع خانواده وی از شهادتش را تشریح کردند.

لازم به ذکر است، پدر شهید کمال کورسل قبل از این مراسم، با آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قم دیدار کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار