وزارت دفاع روسیه خبر داد؛

نابودی بیش از 730 تاسیسات تروریست‌ها در سوریه

وزارت دفاع روسیه از نابودی بیش از 730 تاسیسات متعلق به تروریست‌ها در عملیات هوایی این کشور در سوریه طی یک هفته خبر داد.
کد خبر: ۲۵۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ - 18August 2017
نابودی بیش از ۷۳۰ تاسیسات تروریست‌ها در سوریه

به گزارش گروه بین‌ الملل دفاع پرس، در بیانیه‌ای که امروز، جمعه، در سایت رسمی وزارت دفاع روسیه منتشر شد، اعلام شده است که ظرف یک هفته گذشته، نیروهای هوایی-فضایی این کشور موفق شدند در ادامه عملیات نظامی در خاک سوریه بیش از 730 تاسیسات متعلق به گروه‌های تروریستی را نابود کنند.

بر اساس این اطلاعات، طی این مدت تنها 290 پرواز نظامی صورت گرفته و همچنین بیش از 120 مورد نیز اهداف تعیین شده توسط هواپیماهای بدون خلبان «پهپادها» منهدم شده اند. این هواپیماها موفق شده بورند که بیش از 160 موضع تروریست‌ها را کشف و مشخص نمایند.

این روزنامه پیش از این خبر داده بود که در تاریخ 13 آگوشت، ارتش سوریه با حمایت و پستیبانی نیروی هوایی روسیه، موفق شد تا شهر «السخنه» در استان حمص که مدتها بود تحت کنترل گروه تروریستی داعش قرار داشت را آزاد کند. آزادسازی این شهر راه را برای رسیدن نیروهای دولتی به شهر مهم و راهبری «دیرالزور» که از سال 2014 تاکنون در تصرف داعشی‌ها قرار دارد، هموار ساخته است.

درگیریهای نظامی در سوریه از ماه مارس سال 2011 تاکنون ادامه دارد و در نتیجه آن و بر اساس اطلاعات سازمان ملل متحد، بیش از 220 هزار نفر کشته شده اند. روسیه از تاریخ 30 سپتامبر سال 2015 و به درخواست «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه، عملیات هوایی به منظور مبارزه موثر با گروههای تروریستی در خاک این کشور را آغاز کرده است.

ارتش سوریه با حمایت روسیه توانسته وضعیت در جبهه های نبرد علیه تروریسم بین المللی را به نفع خود تغییر داده و به عملیات تهاجمی موفقیت آمیزی در جهات کلیدی دست بزند و مناطق مهمی از خاک سوریه را از دست تروریست‌ها آزاد کند.

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار