حجت الاسلام شهیدی:

آزادگان در زمان اسارت هم مبارزه کردند

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر امروز آرامش و اقتدار داریم آن را مدیون ایثارگری آزادگان، جانبازان، شهدا و خانواده های آنان هستیم.
کد خبر: ۲۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶ - 16August 2014

آزادگان در زمان اسارت هم مبارزه کردند

به گزارش حوزه جهاد و شهادت دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی صبح امروز در همایش سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی که در مرکز همایش های ایثار بنیاد در مشهد مقدس برگزار شد، تصریح کرد: بیست و ششم مرداد 69 برای ما روزی خاطره انگیز، همیشه زنده و ماندگار است که آزادگان ما پس از تحمل سال ها رنج دوری از وطن به میهن اسلامی بازگشتند و لازم است این روز را به تمامی آزادگان میهن اسلامی تبریک بگوییم.

وی با اشاره به اینکه عزیزان آزاده با خدای خود معامله کردند و نزد او ماجور هستند، خطاب به آزادگان حاضر در همایش، گفت: خوب است که شما به عنوان اعضای خانواده بزرگ بنیاد شهید و امور ایثارگران بدانید که از ابتدای انقلاب تا پایان سال 90 حدود 220 هزار و 285 شهید تقدیم انقلاب کرده ایم و این عدد کمی نیست و اضافه بر این حدود 42 هزار و 879 نفر آزاده داشته ایم که به اسارت در آمده و در زندان های عراق ایستادگی کردند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: اگر امروز آرامشی در کشور وجود دارد آن را مدیون آزادگان، جانبازان، شهدا و خانواد های آنان هستیم و مردم باید بدانند اگر امروز کشور ما در جهان اقتدار دارد و رییس جمهور ما در نیویورک با قدرت حرف می زند این قدرت را از فداکاری و ایثارگری این بزرگواران دارد.

وی افزود: 85 درصد از آزادگان ما رزمنده بودند و تنها 15 درصد از آنان را غیر نظامیان تشکیل می دهند و بر اساس آمارها 90 درصد از این عزیزان ابتدا مجروح و سپس اسیر شده اند که این بیانگر آن است که رزمندگان ما تا لحظه آخر و تا آخرین گلوله مقاومت کردند و هرگز تسلیم نشدند.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه آزادگان در زمان اسارت هم مبارزه کردند، عنوان کرد: شهید تندگویان از جمله شهدایی بود که زیر شکنجه های رژیم بعث عراق به شهادت رسید و  در سال جاری با یک ابتکار، عنوان شهدای غریب را به این عزیزان اطلاق کردیم و همایشی با همین عنوان در سالروز ورود آزادگان به کشور برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه برخی آزادگان ما تا سال ها  در اسارت به سر بردند و با پایداری و ایستادگی در برابر دشمن مبارزه کردند، شکنجه دیدند و در نهایت با سرافرازی به کشور بازگشتند، خطاب به آزادگان حاضر در همایشف گفت: آزادگان عزیز بدانید که تلاش ما این است تا خدمتگزار شما باشیم اگرچه نمی توانیم زحمات شما را جبران کنیم زیرا ایثارگری و فداکاری شما قابل جبران نیست اما همواره سعیمان این است که تا جای ممکن پاسخ گوی شما باشیم.

نظر شما
پربیننده ها