امام جمعه موقت اهواز:

ملتی که جوانش همچون شهید حججی باشد شکست نخواهد خورد/ خاورمیانه جدیدی با رنگ اسلام موجودیت پیدا کرده است

حجت‌الاسلام «میراحمدرضا حاجتی» گفت:شهدا امروز آمده­‌اند تا به ما ثابت کنند که اگر می­‌خواهید بزرگ شوید، باید سرتعظیم در مقابل خداوند فرود بیاورید. آن‌ها به ما یاد دادند ملتی که جوانان 25 ساله­‌اش همچون شهید مدافع حرم «محسن حججی» باشد شکست نخواهد خورد.
کد خبر: ۲۵۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷ - 18August 2017
نوای امروز «هیهات من الذله» در ممالک اسلامی پژواک صدای شهدا است/ پوتین سربازهای جهان اسلام به شرق دریای مدیترانه رسیده استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، همزمان با روز زیارتی حضرت رضا (ع) مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور مشهد عصر امروز (جمعه) پیکر مطهر 19 شهید گمنام دفاع مقدس و شهید «محمد حسینیان» از شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون را تشییع کردند.

در این مراسم که جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا به ویژه خانواده شهدای مدافع حرم حضور داشتند، حجت‌الاسلام «میراحمدرضا حاجتی» امام جمعه موقت اهواز در سخنانی اظهار داشت: حضور ما در مراسم تشییع شهدا جهت ترحم و اشک ریختن نیست، بلکه ما آمده‌ایم تا شهدا به ما ترحم کنند و آن‌ها را در درگاه خداوند شفیع قرار دهیم. ما با حضورمان در مراسم تشییع، به شهدا تمسک کردیم نه ترحم، چون آن‌ها مقتدی ما هستند. اشک ما بر شهدا، اشک غبطه است.

وی افزود: این شهدای والامقام مظهر قدرت اسلام و اهل‌بیت (ع) هستند. ما به شهدایمان که در راه اعتلای کلمه «الله» در هر نقطه از این دنیا به شهادت می­‌رسند افتخار می­ کنیم.

حاجتی با اشاره به ضرورت شناخت شهدا خاطرنشان کرد: ما نیازمند شناخت شهدا هستیم. ما باید آن‌ها را بشناسیم و از آن‌ها درس چگونه زیستن را بیاموزیم. قدردانی شهدا در گرو شناخت این عزیزان است. با شناخت شهدا سنگرهایی که برای دفاع از اسلام در اقصی نقاط دنیا ایجاد کردند را خواهیم شناخت.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این مطلب که شهدا از ما زنده­‌تر هستند تصریح کرد: اگر می­‌بینید که به دنبال تابوت شهدا هستید، بدانید که در صراط اهل‌بیت (ع) قرار دارید و باید به آن افتخار کنید.

حاجتی گفت: اگر می­‌خواهیم آثار خون شهدا را ببینیم، تاریخ این کشور را مرور کنیم. روزی که صدام به مرزهای جمهوری اسلامی حمله کرد، به خیالش یک هفته ­ای ایران را اشغال و جمهوری اسلامی را ساقط می­‌کند اما هفته­‌ها گذشت و ماه‌ها هم گذشت و سال­‌ها هم گذشت و مردم ایران اسلامی در هشت سال مقاومت ذره‌ای از خاک کشورمان را به دشمن ندادند. این یکی از آثار خون شهدا است. ما باید بدانیم که به شهدا بدهکاریم و باید در مقابل پیکر مطهر شهدای والامقام و تابوت آن‌ها زانو بزنیم.

وی تاکید کرد: شهدای ما دنباله رو سید و سالار شهیدان و اصحاب باوفایش بودند و به همین دلیل پرچمی که به گرد آن جمع شده‌اند برافراشته مانده است، اما امروز دیگر خبری از «صدام»، «ماهر عبدالرشید» و «عدنان خیرالله» نیست.

امام جمعه موقت اهواز ابراز داشت: دیروز نگاه ما به مرزها بود تا صدام و صدامیان وارد کشورمان نشوند، ولی امروز لشکرهای کشورهای اسلامی 2 هزار کیلومتر آن طرف‌تر در شرق مدیترانه پا بر روی گلوی آمریکا گذاشتند و شاهد آن هستیم که طرح­‌های استکبار با شکست مواجه شده است.

وی با بیان اینکه استکبار به دنبال تشکیل خاورمیانه جدید بدون حضور جمهوری اسلامی بود ولی موفق نشد، خاطرنشان کرد: خاورمیانه جدید متولد شد اما نه خاورمیانه­‌ای که مد نظر استکبار بود. بلکه خاورمیانه‌ای موجودیت پیدا کرد که رنگ اسلام به خود گرفت. امروز نوایی مشترک در صنعا، بحرین، عربستان، دمشق، موصل و عرسال به گوش می­‌رسد که این رویداد برای آمریکا ناگوار است. نوای «هیهات من الذله» که امروز در اقصی نقاط ممالک اسلامی به گوش می­‌رسد، پژواک شهدای کربلا و شهدا اسلام است.

حاجتی افزود: شهدا به ما حیات دادند. امروز به برکت شهدا دیگر خبری از صدام نیست و داعش هم در حال اضمحلال است. امروز بر خلاف میل استکبار، پوتین­‌های سربازان امام راحل و رهبر معظم انقلاب به شرق دریای مدیترانه و مرزهای فلسطین اشغالی رسیده است.

وی در پایان گفت: شهدا امروز آمده­‌اند تا به ما ثابت کنند که اگر می­‌خواهید بزرگ شوید، باید سرتعظیم در مقابل خداوند فرود بیاورید. آن‌ها به ما یاد دادند ملتی که جوانان 25 ساله­‌اش همچون شهید مدافع حرم «محسن حججی» باشند شکست نخواهند خورد. همان مدافع حرمی که در عین حالی که 25 سال بیشتر نداشت، اما 250 سال تجربه آموخته بود و این را می­‌توان در دست نوشته­‌هایش متوجه شد. ما همواره باید شعار «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» را سرلوحه خود قرار دهیم.

خاطرنشان می‌شود، پیکر مطهر 19 شهید دافع مقدس در سالروز شهادت حضرت جوادالائمه (ع) و شهادت امام محمد باقر (ع) در 9 نقطه از استان خراسان رضوی تشییع و به خاک سپرده خواهند شد. همچنین پیکر مطهر شهید مدافع حرم «محمد حسینیان» نیز در قطعه شهدای مدافع حرم بهشت رضا آرام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها