حقوقدان ایتالیایی: قدرت‌های جهانی هدایت‌کننده تروریسم هستند

یک حقوقدان ایتالیایی گفت: به عنوان یک وکیل که در دادگاه‌های اروپایی برای دفاع از حقوق قربانیان ترور حاضر شده‌ام، دریافته‌ام که تروریسم توسط قدرت‌های جهانی هدایت می‌شود.
کد خبر: ۲۵۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ - 19August 2017
حقوقدان ایتالیایی: قدرت های جهانی هدایت کننده تروریسم هستندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «کارلو کوربوچی» جمعه شب در همایش تجلیل از خانواده‌های قربانیان ترور در سالن شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، افزود: حمایت کننده اصلی گروه‌های تروریستی و تروریسم قدرت‌هایی غیر ملی هستند که هیچ ارتباطی با ملت ها ندارند.

وی افزود: قدرت‌های جهانی برای به زانو درآوردن دولت‌ها و ملت‌هایی که برابر خواسته آنها ایستادگی می کنند و براحتی تسلیم قدرت های جهانی تسلیم نمی شوند، با تشکیل و حمایت گروه های تروریستی علیه این دولت ها و ملت ها اقدام های تروریستی انجام می دهند.

این حقوقدان این ایتالیایی با بیان اینکه احمق ترین آدم ها برای تحقق اهداف قدرت های جهانی به عنوان عاملان اقدام های تروریستی انتخاب می شوند، تصریح کرد: پشت پرده فعالیت های تروریستی، تحقق اهداف مافیایی این گروه ها و دولت های زیاده خواه است تا با کشتن و هدف قراردادن ملت ها و دولت ها با انگیزه ایجاد ترس و وحشت دربین جوامع، زمینه دست یابی به اهداف خود را با قدرت نمایی فراهم کنند.

وی خطاب به تروریست ها گفت: گرچه شما افراد بی گناه را می کشید و به خیال خودتان آنها را از بین می برید اما باید بدانید که در حقیقت شما با خارج شدن از انسانیت مرده اید.

نایب اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هرساله در گوشه ای از این کره خاکی صدها و هزاران نفر قربانی اعمال تروریستی می شوند، افزود: آمار و ارقام نشان می دهد که قربانیان تروریسم هرساله رو به افزایش است.

سیپان کاشجیان افزود: مقابل این همه اعمال ضد الهی، ضد اخلاقی و ضد بشری در اینجا گرد آمده ایم تا با صدای واحد و اراده ای جمعی ، فریاد دادخواهی مان را به گوش جهانیان برسانیم و جهان را به اعتراض و مبارزه علیه تروریسم ، خشونت وافراطی گری گروه های تروریستی و تکفیری و اقدام های ضد انسانی آنان فراخوانیم.

وی افزود: از جمهوری اسلامی ایران که همواره از آن ندای صلح، همزیستی ، عدالت، آرامش و سعادت برای مردم جهان منتشر شده است، فریاد مبارزه با خشونت و وحشی گری گروه های تروریستی را بر می آوریم.

نایب اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران اضافه کرد: فریاد مبارزه با گروه هایی که ریشه در مطامع و اهداف قدرت ها و کشورهای سلطه گر جهانی دارند و توسط همین کشورها و ابرقدرت ها که با سیاست های شوم خود سعی در ایجاد تفرقه میان ادیان، فرهنگ ها و تمدن های اصیل و ایجاد اختلاف و تنش میان ملل جهان دارند، تامین مالی و تجهیز و مسلح می شوند.

وی اضافه کرد: هرچند اکنون آتش این بلای جانسوز، همین ابرقدرت ها و کشورهای حامی آنها را دامن گیر کرده و شعله های آن در حال فراگیری کل جهان است اما با عزم، همکاری و همیاری جهانی می توان آن را مهار کرد و شعله های این بلای جانسوز را فروکش کرد.

همایش تجلیل از ' اسوه های صبوری ' به یاد بیش از 17 هزار ایرانی شهید و قربانی ترور، با هدف هم افزایی جهانی برای مقابله با تروریسم جمعه شب در اصفهان برگزار شد.

از مجموع 17 هزار قربانی ترور در کشور حدود 800 شهید ترور مربوط به اصفهان است و این استان یکی از فربانیان بزرگ تروریسم در ایران محسوب می شود.

در تقویم جهانی 19 اوت مصادف با 28 مرداد به عنوان روز بین المللی یاد بود قربانیان ترور نامیده شده است ،سازمان ملل در تاریخ 16 ژوئیه 2011 در قطعنامه‌ای روز 19 اوت برابر با 28 مرداد هر سال را به عنوان روز بین‌المللی یادبود و گرامیداشت قربانیان تروریسم نامگذاری کرد و از تمام کشورهای عضو سازمان ملل، سازمان‌های وابسته به نظام ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای جامعه مدنی از جمله سازمان‌های غیردولتی و افراد دعوت کرد تا این روز بین‌المللی را به شکل مناسبی گرامی بدارند.

در همایش اسوه های صبوری که به همت انجمن دفاع از قربانیان ترور ایران و شاخه زیتون اصفهان برپا شده بود، جمعی از خانواده های قربانیان ترور تجلیل شدند.
 
منبع: ایرنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار