مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان:

استان سمنان از نظر شاخص‌های ایثارگری جزو رتبه‌های اول کشور است

سرهنگ محمدحسن سلامی استان سمنان را یکی از استان‌های پر افتخار در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این استان از نظر تعداد شهدا و شاخص‌های ایثارگری جزو رتبه‌های اول کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۵۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ - 19August 2017

22 فعالیت تشکل های مردم نهاد با موضوع دفاع مقدس در استان سمنانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های مردم‌نهاد با حضور سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

سرهنگ سلامی استان سمنان را یکی از استان‌های پر افتخار در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و یادآور شد: این استان از نظر تعداد شهدا و شاخص‌های ایثارگری جزو رتبه‌های اول کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: امنیت و اقتدار امروز ما مدیون حماسه‌سازان دیروز است که ارزش‌های انقلاب اسلامی را برای ما به ارمغان آوردند و ما وظیفه داریم راه، منش و فرهنگ جوانان دیروز جامعه را به شیوه‌های تاثیرگذار به جوانان امروز جامعه انتقال دهیم.

سلامی گفت: یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند در بین جوانان و عموم جامعه تاثیرگذار باشد سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح استان‌ها می‌باشد که این ظرفیت عظیم می‌تواند در ترویج و انتقال ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس تاثیرگذار باشد.

در این جلسه «راضیه لواف» مسئول تشکل‌های مردم‌نهاد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با ارائه آماری از فعالیت تشکل‌ها در استان و شهرستان‌های استان خواستار برنامه‌ریزی و ساماندهی این تشکل‌ها در حوزه‌ دفاع مقدس شد.

در ادامه هریک از اعضا به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در پایان مقرر شد شناسايی تشکل‌های مردم‌‌نهاد و استفاده از توانمندی آن‌ها در راستای مأموريت‌های مربوط به دفاع مقدس، انجام طرح‌های پژوهشی با موضوع دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط تشکل‌ها با حمایت و نظارت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نیروهای مسلح و جهاد سازندگی، تشکیل کارگروه جهادی تشکل‌های مردم‌نهاد جهت جمع‌آوری آثار و تجربیات و خاطرات رزمندگان، جمع‌آوری خاطرات از همسران ایثارگران سازمان‌های مردم‌نهاد، ارسال فعالیت‌های 22گانه تشکل‌ها توسط دفتر تشکل‌های مردم‌نهاد در استان و اجرای برنامه‌های مناسبت‌های دفاع مقدس، برگزاری همایش بزرگ تشکل‌های مردم‌نهاد در خصوص ترویج ایثار و شهادت در هفته دفاع مقدس، حضور راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس در جمع اعضای تشکل‌ها در مناسبت‌های دفاع مقدس، تشکیل سه تشکل مردم‌نهاد در حوزه زنان، پیشکسوتان و روحانیون توسط سازمان‌های مرتبط برنامه‌ریزی و اجرا شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار