دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء:

به آمریکا اجازه حمله به نیروهایمان را نمی‌دهیم/ پاسخ نُجَباء کوبنده خواهد بود

شیخ اکرم الکعبی در مصاحبه با شبکه العالم گفت: به آمریکا اجازه حمله به نیروهای خود در عراق و سوریه را نمی‌دهیم و پاسخ ما به هر حمله از سوی آمریکا، ویرانگر خواهد بود.
کد خبر: ۲۵۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ - 19August 2017
به آمریکا اجازه حمله به نیروهایمان را نمی دهیم/ پاسخ نُجَباء کوبنده خواهد بود
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در مصاحبه با شبکه العالم عنوان کرد: از اهداف جنبش نُجَباء، مبارزه با ظلم در عراق  و جهان است و اکثر سران این جنبش از مبارزان علیه رژیم بعثی در عراق هستند.

وی ادامه داد: مقاومت اسلامی نُجَباء با پشتیبانی حوزه علمیه، مرجعیت دینی و روحیه انقلابی افراد برای مبارزه با ظلم صدام شکل گرفت.

الکعبی در خصوص فعالیت این گروه مقاومت اظهار داشت: این جنبش علاوه بر فعالیت‌های نظامی و رسانه‌ای، مؤسسات فرهنگی و مدنی نیز تأسیس کرده است.

دبیر کل نُجَباء در بخش دیگری از این سخنانش در خصوص حضور حشد شعبی در عملیات آزادسازی «تلعفر» عنوان کرد: با وجود فشارهای بین‌المللی به ویژه آمریکا، ترکیه و عربستان، حشد شعبی در عملیات آزادسازی تلعفر حضور فعالی خواهد داشت.

وی با بیان این نکته که بعید می‌دانم که آزادسازی تلعفر بیش از یک ماه طول بکشد، اظهار داشت: علمیات آزادسازی تلعفر به شکل کامل طراحی شده است و همه گروه‌های مشارکت‌کننده در عملیات آمادگی کامل دارند.

این فرمانده برجسته حشد شعبی عراق تصریح کرد: همه گروه‌های حامی تروریست‌ها سعی دارند مانع حضور حشد شعبی در عملیات تلعفر شوند؛ زیرا تعدادی از سران برجسته داعش هم‌اکنون در آنجا مستقر هستند و قصد دارند آن‌ها را فراری دهند.

شیخ اکرم الکعبی در خصوص حضور نیروهای نجباء در سوریه گفت: این نیروها بخشی از حشد شعبی نیستند.

وی افزود: آمریکا از حضور در منطقه بین موصل تا رقه بیم دارد؛ زیرا در این منطقه متحمل خسارت‌های زیادی شده است.

دبیر کل مقاومت اسلامی نجباء در خصوص هدف حضور آمریکا در منطقه گفت: آمریکا سعی دارد تا منطقه حائلی بین عراق و سوریه تاسیس کند تا از منافع خود و اسرائیل در منطقه حمایت کند.

الکعبی ابزار امیدواری کرد که دولت عراق زیربار قراردادهای آموزش نظامی از طرف آمریکا نرود و تصریح کرد: ما از دولت عراق می‌خواهیم از حشد شعبی به جای شرکت‌های امنیتی خارجی مورد حمایت اسرائیل و آمریکا استفاده کند و با شرکت‌های امنیتی خارجی همکاری نکند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد: به آمریکا نسبت به هدف قرار دادن نیروهای خود به صورت مستقیم و غیرمستقیم هشدار می‌دهیم و در صورت تکرار این موضوع مصالح آمریکا را تا جایی که توان موشکی‌مان اجازه دهد مورد حمله قرار می‌دهیم.

دبیر کل نجباء تاکید کرد: به آمریکا اجازه حمله به نیروهای خود در عراق و سوریه را نمی‌دهیم و پاسخ ما کوبنده خواهد بود.

این فرمانده برجسته حشد شعبی عراق با بیان اینکه عراق نیازمند مواضع سیاسی محکمی است که مانع بازگشت خاستگاه داعش شود، گفت: ما از دموکراسی در عراق حمایت می‌کنیم و روابط خوبی با العبادی داریم.

وی افزود: ما نسبت به بازگشت داعش با عناوین دیگر هشدار داده‌ایم و اجازه تحقق این مساله را نمی‌دهیم.

دبیر کل مقاومت اسلامی نجباء همچنین در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه فرق گذاشتن بین حشد شعبی سنی و شیعی غیرمنطقی است، عنوان کرد: آمریکا، رژیم سعودی و قطر تحصن فتنه در الانبار را پشتیبانی کردند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها