پدر مبارز و ایثارگر شهیدان صادقی دار فانی را وداع گفت

حاج " سید مصطفی صادقی" پدر شهیدان "سید علیرضا" و سید حسین" صادقی از شهدای دفاع مقدس صبح پنجشنبه براثر ابتلا به سرطان خون در سن 73 سالگی درگذشت.
کد خبر: ۲۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱ - 16August 2014

پدر مبارز و ایثارگر شهیدان صادقی دار فانی را وداع گفت

به گزارش حوزه حماسه و پایداری دفاع پرس، سید مصطفی صادقی از مبارزین انقلاب اسلامی از سال 1340 مبارزات انقلابی خود را  همراه با  شهید آیت الله قاضی طباطبایی اغاز می کند که در این مسیر با حضرت امام خمینی (ره) آشنا شده و به منزل ایشان رفت و آمد داشته است. وی همچنین از اعضای تاثیر گذار قیام 15 خرداد سال 42 به شمار می رود.

در پی ماجرای ترور حسن علی منصور به دست شهید بخارایی وی که از اعضای حزب موتلفه اسلامی بودند به دلیل فشارهای زیاد مجبور به فرار شده و درخانه آیت الله مهدوی کنی پناه می گیرد . ایشان همچنین از یاران نزدیک آیت الله طالقانی در مسجد هدایت تهران نیز بود.

پس از پیروزی انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی همراه با دو پسر خود "سید علیرضا" و "سید حسین" به جبهه های جنگ می رود  و گاه در قسمت پشتیبانی و گاه در میدان نبرد حاضر می شود.

سال 62 "سید علیرضا" معاون قرارگاه دستغیب  و از فرماندهان جبه های غرب بر اثر  انفجار مین شهید شده و شش ماه بعد "سید حسین" معاون اطلاعات عملیان لشکر سید الشهدا مفقود الاثر می شود.

پس از جنگ نیز پدر شهیدان صادقی با حضور در عرصه های سیاسی و فرهنگی  در مسجد نارمک فعالیت های انقلابی خود را ادامه داد.

یاداور می شود مراسم ختم سومین روز درگذشت پدر شهیادن صادقی روز دوشنبه از ساعت 18 الی 20 در مسجد جامع نارمک برگزار می شود. همچنین مراسم هفتمین روز درگذشت وی روز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) در مسجد نارمک از ساعت 18 الی 20 برگزار خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار