به سفارش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛

سوئیت سمفونی «افلاکیان» حماسه آزادگان را روایت می‌کند

سوئیت سمفونی «افلاکیان» ساخته مسعود پیروی بزودی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی و اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۵۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ - 19August 2017
سوئیت سمفونی «افلاکیان» حماسه آزادگان را روایت می‌کندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اعلام خبر فوق گفت: بعد از سمفونی «حماسه و اقتدار» که توسط استاد مجید انتظامی ساخته و اجرا شد، «افلاکیان» دومین بیان موسیقیایی دفاع مقدس است که به سفارش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تولید می‌شود.
 
وی اظهار داشت: مسعود پیروی این اثر را با محوریت آزادگان سرافراز در پنج بخش (موومان) ساخته است، که سه بخش (موومان) آن بی کلام و دو بخش (موومان) دیگر شامل تصنیف و آواز است.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان داشت : حماسه دفاع مقدس حقیقتاً بی‌نظیر است که در حوزه موسیقی کمتر به آن پرداخته شده است و ساخت این سمفونی در راستای انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس در قالب هنری و به نسل جوان بوده است.

مسعود پیروی متولد 1357 و کارشناس ارشد موسیقی و مدرس دانشگاه است که به عنوان آهنگساز همکاری با ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری و آهنگسازی برای مرکز موسیقی صدا و سیما را در کارنامه خود دارد.

 
 انتهای پیام/191
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار